17 september, 2012

Måndag morgon.

Regnig höstdag utanför.


Lugnet har lagt sig.
Regnet smattrar på fönsterrutan & det på något sätt väldigt mysigt.
Becka har åkt till skolan. Gubben har åkt till jobbet & Oscar vilar "frukost".

Jag har slängt i en maskin tvätt.
Diskat upp efter frukosten & nu sitter jag framför datorn för lite egentid. Blir inte att man sätter igång datorn under helgen för än så grejar vi med så mycket. Men ska försöka få in lite mobilinlägg, har idag (äntligen) skaffat appen till mobilen.

Helgen blev inte som planerat. Trippen till Ullared har vi skjutit på & ev blir det denna helgen. Anledningen var att ingen kände för det utan ville vila & ta det lugnt pga förkylningarna.

Oscar & jag har nu varit förkylda i 8 dagar, i helgen fick jag lätt bihåleinflammation som redan känns bättre men vore ju skönt att slippa skiten snart. Känner mig sugen på att börja bjuda hit lite folk på fika.. vill både bli helt frisk & få så mycket som möjligt i ordning innan.

Helgen blev ändå inte så lugn (som vi planerat).
Lördagen spenderades i lite affärer.
Köpte blommor på både Blomsterlandet & Maxi & slutsumman blev på över 700 kr men vi hade 3 växter med oss från den gamla lägenheten så det behövdes. T o m Jörgen valde växter & tyckte det var kul :)


Mycket grönt för pengarna.
(detta är inte alla, totalt blev det 11 växter)
 
Vi har även under helgen fått bort en massa kartonger, fått upp endel på vinden (en sådan där spökvind med en trappa fr taket) nu börjar det så sakteliga att likna ett hem & inte ett kartongland.
 
Nu måste vi även försöka göra oss av med vitrinskåpet, vi vill ju inte ha det. Vi planerar att köpa ett smidigare skåp för varför ska man ha ett skåp som "visar" upp glas som inte används, anledningen till att vi haft det är för att det är efter min mamma. Ingen av mina systrar hade plats för det så jag har "bevarat/förvarat" det men nu ska det bort fast det är arv.
 
 
 
Kramiz



2 kommentarer:

  1. trist med att förkylningen hållt i sig så länge. Bra att ni är på bättringsvägen.

    Vill gärna se bilder från ert nya boende snart :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kommer bilder lite längre fram.. vill gärna ha den nya soffan tex innan & få mer ordning, sen kommer de :)

      Radera

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!