26 januari, 2014

Förberedelser.

Nya ljus o ny blomma piffar upp,
bara duken som fattas (hänger på tork).


Älskar Tulpaner men det vet ni vid det här laget ;)

Pizzabullar till brunch nästa helg.




Denna helg har varit allt utom ledigt. Det sköna är ändå att jag fått vara med familjen o ingen väckarklocka har vi brytt oss om.. skönt.

Började helgen med att veckohandla & jag ville även förbi Blomsterlandet för att köpa något nytt till köksbordet. Det blev en liten ny kruka med en vit Våreld.
En vas med 20 Tulpaner för 99 kr fick också följa med hem, kunderbjudande jag inte kunde missa.

Eftermiddagen innehöll städning, tvätt av 2 maskiner, badning av liten kille, gjorde hemmagjord pizza o pizzasallad, började kika på nya serien "Bitten" på HBO o somnade väldigt gott vid 23 tiden.

Eftersom jag jobbar 5 dagar nästa vecka, (oregelbundet, phu) så har jag förberett så mycket jag kan inför nästa helg då vi ska ha kalas för vår dotter som blir 17 år.
Jag har gjort rulltårta med egengjord jordgubbssylt inför lördagens kalas, tänkte göra bakelser.
Har även gjort köttbullar, pizzabullar som ska vara till söndagens brunch. I veckan ska gubben baka bröd o givetvis kommer mer därtill men har börjat så smått.

När jag ändå höll på så gjorde jag en köttgryta till dagens middag samt Korvsoppa till i morgon.
Nu vill jag inte vara mer i köket idag men fick god hjälp av min man med lite av varje. Tack älsklingen <3

Oscar har fortfarande dålig mage så han blir hemma till på onsdag, minst.
Dagis vill att barnen ska vara symtomfria i 72 timmar innan de får komma tillbaka o om han är bra i magen i morgon så blir det först på torsdag. Denna gången är det gubben som får vara hemma då det är lite möten på jobbet som jag vill vara med på.

2 kommentarer:

  1. Hoppas Oskar blir frisk snart.
    Skönt att få gjort lite i köket ibland. Vi har sådan helger också då och då, sen vill man inte stå där på flera dagar.
    Fina tulpaner, har fortfarande inte köpt årets första än.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, han verkar bättre men hade senaste symtom i morse.
      Tulpaner måste du köpa Tina, så vackra o billiga ;)

      Radera

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!