13 januari, 2014

Lata måndag.

Ledig måndag blev för mig en riktigt lat måndag.
Fick ändå rensat bland rena plastburkar/lunchlådor i skåpet i köket.
Brukar bli en ostadig hög med burkar som man riskerar att få i huvudet när väl dörren öppnas men inte nu. Får se hur länge den ordningen håller?

Eftermiddagen spenderades vid köksbordet där den nyinköpta leran togs fram (20 kr på Coop för 4 burkar) o det gjordes sniglar, ormar, pizza, svampar, kakor mm.
Riktigt roligt att vara lite kreativ o mindes genast keramikkurserna jag gick med mamma som ungdom.

Imorgon väntar en kväll på jobbet så en ledig måndag med min lille bus har varit kanon.

4 kommentarer:

  1. Vilken fin blogg du har! :)

    SvaraRadera
  2. Så fina saker ni gjorde!

    Hade jag presenterat den leran för elias så är risken att han hade provsmakat.. Gjorde eran lille kille det?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :)
      Trodde också att det skulle hamna i munnen men när jag visade att man bara skulle låtsas så verkade som om han förstod men om jag skulle vända ryggen till så jag ju inte vad som skulle hända?

      Radera

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!