12 januari, 2014

Samarbete.

Trött, svettig kille efter lite bus ute.
 
 
Äntligen vaknade vi normal tid. Klockan var strax efter 7 innan vi vaknade denna kalla söndag.
 
Efter frukost satte gubben & jag igång med att städa huset. Han tog övervåningen & jag nere.
Tvättade 3 maskiner tvätt, diskade/tömde diskmaskinen, vattnade alla växter, tvättade upp duschdraperiet mm mm.
Det är roligt att städa när man hjälps åt, mycket roligare & på något sätt städar jag lite noggrannare för då slipper jag en våning.
 
Eftermiddagen blev lugn.
Gubben o lille bus gick ut o busade i den lilla snö som kommit medans jag sorterade alla underkläder som tvättats samt tog mig en lång varm dusch.
 
Letandet efter en kalender har fortsatt o nu funderar jag ändå att köpa en via personligalmanacka.se men tycker priset är lite väl högt. Har designat en egen men får se om jag trycker på "köpknappen". 
 
Imorgon väntar ännu en ledig dag, skönt med lediga måndagar för just måndagar på jobbet är inte roliga alls, alla undersökningar kommer igång för patienterna (som är stängda under helgen) o det blir ett fasligt springande i korridorerna samt att det är många som brukar åka hem o det är lite att göra med varje hemgång. Efter varje hemgång väntas en ny patient från Akuten o det innebär jobb det också. Nu är jag inte arbetsskygg men måndagar kan vara hemska.
Nästa pass för mig blir på tisdag kväll så det väntas många lediga timmar tills dess.
 
Önskar Er alla en fortsatt trevlig kväll o jobba lugnt i veckan som kommer!!
 


2 kommentarer:

  1. Skönt med lediga måndagar!

    Trött han ser ut erat lille troll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur?? Han är supertrött på detta kortet :)

      Radera

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!