01 januari, 2014

Årets första dag.

Nyår kom o nyår gick lika fort förbi.
Trött som jag var så låg jag i sängen på 12 slaget, gubben kikade ut på balkongen på övervåningen för att se raketer.
Väldigt spännande firande hos oss men det rör oss inte i ryggen för vi tycker det är skönt att ta det lugnt. Ofta är nyår så stort för många o ju pampigare fest desto bättre, eller?

Idag har julen plockats ner i form av gardiner, stakar, stjärnor, dukar o annat som inte gjordes häromdagen.
Det enda som är kvar nu är lite julblommor, ljusslinga utomhus o granen men det försvinner på lördag (orkar inte göra allt idag)

Har fått en maskin tvättad o strukit gardiner o hängt upp i 2 fönster och har även under kvällen beställt nya till storarummet, får passa på nu under rean.

Imorgon blir det jobb för gubben o för mig väntar en ledig dag, har inget planerat vilket känns underbart för i helgen väntas jobb igen.

God fortsättning och ta vara på dig!
Kram

4 kommentarer:

  1. Gott nytt år till dig Hanna!
    Jag tar nog bort julgran och pynt imorn. Stakarna och stjärnan får dock vara kvar några dagar till. Men nu vill jag förnya och förändra här hemma :) Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det så när julen är över att man alltid vill förnya lite med ex nya gardiner, växter mm men det är ju så roligt samtidigt :)
      God fortsättning på det nya året!! Kram

      Radera
  2. Nästan all jul har åkt ut här med, det är bara advenstakarna kvar. Brukar ha kvar dem till efter trettonhelgen, men jag tror de åker ut idag eller imorgon! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ut med det gamla o in med det nya.. ha ha ha.. hade varit kul med lite nytt nu när julen slängs ut för visst älskar jag allt med julen men skönt att få ett mer lättstädat hem.

      Radera

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!