02 januari, 2016

Besviken.

Ni kan gissa att det blev stor besvikelse när de ringde från hotellet o sa att det blivit fel på bokningen.

Vi hade duschat o gjort oss iordning för att åka till stan på liten bit mat innan vi skulle åka då de ringde.

De kunde erbjuda oss ett standardrum som kompensation för 500kr plus VIP paket men då vi bokat sviten ville vi ju inte ha det rummet.

Vi fick fint ändra datum o får då sviten (till samma pris som vi skulle betalat idag) plus VIP paketet på rummet.

Besvikelsen bara fortsatte under dagen.
Eftersom vi ändå gjort oss iordning tänkte vi ta en titt på Mios rea. Vi är ute efter dn ev ny soffa. Fullt med bilar på parkeringen så vi vände. Det slutade med att vi hamnade på Maxi o handlade istället. Vilken dag.

Har jag nämnt att vår tvättmaskin gick sönder på nyårsafton oxå? Nu börjar tvätten samlas på hög o håller tummarna för att de kommer på måndag.
Året har inte börjat så bra men kan ju bara bli bättre. Eller?

Till kaffet testade vi gubbens julklapp. En chokladfondue. Eftersom det lite nyttigare livet börjar nästa vecka blev det lite doppad frukt till kaffet. Det var mastigt så man orkar inte så mycket. Men en liten kul grej att slänga fram på bordet när man har gäster o lite flingsalt på chokladen toppade det hela. Gott o onyttigt med nyttigt.

1 kommentar:

  1. Vilket tråkig start på året, skönt att ni fick lite kompensation från hotellet.
    Ser gott ut med chokladfoundyn. Jag ska ge mig på 100 dagar utan onödigt sött. Det blir ända fram till våran resa. Känns långt dit. Blir det för tufft så ska jag ge mig själv tre ätardagar. Måste bara ha en semla i februari.

    SvaraRadera

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!