22 januari, 2016

Mycket på några dagar.

I skrivandets stund laddar jag för ännu en helg på jobbet. 3e helgen i rad.
Fredag till måndag är vad som gäller o jag är redan trött ha ha..

Det har hänt mycket denna veckan o än är den inte slut.

Nu är det klart.
I onsdags skrev vi på kontraktet för en ny bostad.
I maj flyttar vi till ett radhus (gaveln) på 5rok o ca 125 kvm.
Altan på baksidan, uteplats på framsidan samt balkong.

Det 5e rummet kommer bli mitt pysselrum samt att datorn ska vara där. Inreder redan rummet i mitt huvud.

Det är inte ens färdigt än för det är nybyggnation. Ska bli så häftigt att flytta till något helt nytt. Något som INGEN bott i innan. Så häftigt.
Vi kommer även till ett mycket tryggare område som ligger mycket närmare en busshållplats vilket betyder att jag kan ta bussen hem från jobbet utan att behöva bli hämtad.

2 drömmar går i uppfyllelse.
1 pysselrum.
Något helt nytt.
Är så förväntansfull. Kan inte bärga mig.

Parhuset vi bor i nu är uppsagd.
Eftersom de ska renovera efter oss till framtida hyresgäster behöver vi inte flyttstäda. Skönt att slippa. Det räcker med en vanlig veckostädning. Underlättar en hel del.

Eftersom vi flyttar ska vi sälja av oss lite möbler. Bla köksbord med 2 bänkar. Kökssoffa. 3-sits soffa o fåtölj. Garderob. Vardagsrumsbord. Växasäng. Frysbox. Diskmaskin mm

Kommer lägga in dem på Blocket men även på bloggen om kanske du är sugen på att köpa?

1 kommentar:

  1. Hoppas ni får möjlighet till att få välja färg och tapet så det är gjort innan inflyttning. Ser kanon ut annars, där kommer ni få det bra. Förstår att du längtar. Kram Tina

    SvaraRadera

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!