08 januari, 2016

Lycka i att äntligen få tvätta.





Handdukar, lakan, underkläder som inte får plats vi vår redan överfulla tvättkorg.


Vi har varit utan tvättmaskin i 8 dagar.
På nyårsafton gick vår gamla maskin sönder o kan ju säga att tvätthögen blivit större o större eller rättare sagt högre.
Våra 2 tvättkorgar vi har är överfulla vilket gjort att vi börjat samla tvätt på hög i storarummet samt i påsar.
Den nya maskinen kom igår torsdag o stått o hånskrattat åt oss för att vi inte kunde tvätta med en gång.
Nä, vädret ställde till det. Kylan.
När en maskin lämnar fabriken så testkörs de innan de hamnar i butik vilket gör att det finns lite vatten kvar i maskin. Det lilla vatten som fanns kvar hade fryst till is så maskinen inte släppte in vatten så den har fått stå o tina tills idag.
Kan säga att helgen är räddad för gubben min. Han har tvätten framför sig o jag ska jobba.
Vet ni hur glad jag är nu när vi ÄNTLIGEN kan tvätta!!
Snygg är den oxå!!
 
Så hightec jämfört med vår gamla.

1 kommentar:

  1. Det var en jättefin tvättmaskin o tur att Jörgen nu kan hålla sig sysselsatt i helgen. Grattis till nya maskinen. Marianne

    SvaraRadera

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!