04 januari, 2016

Semesterdag.

Idag har jag tagit mig en semesterdag. Detta för att slippa lämna vår lille kille på jouröppet dagis då hans egna dagis fortfarande har julledigt.
Nästa vecka är det dags igen för vardagen för vår del. Min vardag har fortsatt i vanlig takt men barens o gubbens vardag sätter igång på allvar igen.

Kikade på mitt schema under januari o måste säga att jag undrar ju hur jag lagt mina dagar?
Var jag ens nykter när jag la mitt schema?
Jag jobbar 3 helger i rad o är ledig ca 1-2 dagar i veckan. Jag har varit bortskämd under december då jag jobbat väldigt lite o har haft mycket sammanhängande ledighet.
Anledningen till flera helgpass är att nu börjar vi spara inför sommarens semester.
Vi har redan bokat ett hus i Åhus, Skåne (bokades i aug -15) under 1 vecka o det är lika bra att jobba nu när det fortfarande är kallt o vinter. Ju fler helger desto mer på kontot.


Full koncentration i lerverkstan.

Att ha semester med ett litet energiknippe som tjatar om att gå ut hela dagen är öronbedövande.
Om Oscar fick välja skulle vi ha varit ute redan 6.30 på morgonen.
Men det gick inte. Vi har sysselsatt oss med lite pyssel på morgonen.
Bla lekt med lera, det gjorde vi även igår o det är något speciellt med att "dega" men ideerna sprutande inte direkt ut utan jag satt mest o bara kladda.

På morgonen kontaktades vi
av bostadsföretaget som vi hyr av att de skulle komma o kika på vår trasiga tvättmaskin.
1 timmas kontrollerande o trixande med maskin konstaterades att den var utom räddning.
Vi kommer få en ny.
Hoppas nu att det blir denna veckan annars får vi vända ut och in på kläderna eller framför allt underkläderna.
.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!