03 januari, 2016

Bra start på dagen.

Började dagen med en rejäl frukost hela familjen (gubben min ville ha lite hotellkänsla över frukosten) med bacon, omelett, korv, juice, smoothie, kaffe o smörgås. Smakade väldigt gott trots att äggen blev lite väl mycket yta på.


Mmm... smakade inte alls dumt.


Efter frukost pälsade vi på oss rejält. Termometern visade -4.2 grader o såg att det blåste o snöade när vi åt så halsduk o vantar på.
En promenad o pulkaåkning med en skrattande liten lycklig bus gjorde att vi alla skrattade tidigt ute på söndagsmorgonen. Grannarna måste tro att vi är galna som är uppe så tidigt.
Kul att vi även fick med dottern ut. Inte ofta det händer, tyvärr.

1 o 1/2 timma spenderade vi i det vita landskapet o Oscar fick åka i 2 olika småbackar.
Nu är resten av dagen oplanerad så det blir nog lite filmmys o värma sig under en filt samt varm choklad med bulle.

Trevlig söndag mina vänner!
 
Pappa Jörgen o Lille bus.

Dottern in action.

Lille bus, glad som en lärka.

Jag är påpälsad upp till näsan.
Varm choklad med varm bulle värmer gott.

2 kommentarer:

  1. Mums! Varm choklad är nästan ett måste när man varit ute i kylan!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oh ja o värmer gott gör det också;)

      Radera

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!