29 januari, 2016

Ensamtid en fredagskväll!

Regnet öser ner o jag har myst ner mig i soffan.
Alla ljusen är tända o fredagsfeelingen är här.
Gubben min o Oscar är iväg på kalas. Dottern gör sig fin för en kväll på stan vilket gör att jag är ensam hemma.
Tänkte göra mig lite toasts o kolla på en riktig tjejfilm. "Magi Mike" blir det. Har du sett den? En favorit är med, Channing Tatumn. Mmmm.... dregel!!

Jag har varit ledig idag så jag är inte så där jobbigt trött utan har ett skönt lugn inombords.

Oscar o jag har tidigare idag städat, gjort morgondagens middag, kålpudding o så passade vi på att baka storasysters favoritkakor. Chokladsnittar.
Dessa har vi bakat i några år, speciellt på Beckas födelsedag som är idag.
Kalaset har vi på söndag då vi bjuder familjerna på brunch.

Önskar Er en trevlig helg o jag ska njuta till max då detta är min första lediga helg på 3 veckor!

2 kommentarer:

  1. Skönt med egentid, efter alla helger du jobbat, njut.
    Mmm smarriga kakor.
    Trevlig helg, kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, det var skönt att vara lite ensam men blev lite tråkigt mot slutet för killarna var inte hemma förrän efter 22.

      Radera

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!