12 april, 2012

Grönsakssoppa & Akrobatik.

Förstår inte vart orken/kraften tagit vägen??
Idag har det ju inte regnat men lusten till promenad var som bortblåst.
Det blev ännu en dag inne mé rumpvädring & Oscar passade på att kissa på min sida av sängen trots skydd, jag har städat lite, kokat soppa till middag & så har Oscar & jag  vilat efter lunch.

Bilderna är klickbara.


En av mina favoritsoppor är Grönsakssoppa, billig, lättgjord, god & mättande.


Efter maten myste Oscar & Jörgen lite i fotöljen.
Oscar satt på Jörgens mage & böjde sig som om han inte hade någon ryggrad för han skulle definitivt försöka få in tårna i munnen.

Han blev riktigt arg tillslut & där satt jag, Jörgen & Becka & skrattade åt honom.
Man kan inte låta bli att skratta för han är ju så söter.





Vår lille akrobat.

2 kommentarer:

  1. Godingen själv!! Lille cirkusartisten! Receptet på grönsakssoppan?...:) ser ju jätte god ut! Kram Marlene

    SvaraRadera
  2. Lilla tanten.. passande nickname haha!!
    Det jag brukar ha i soppan är potatis, morot, kålrot, purjo & köttbuljongtärning. Thats it. Enkelt är gott!!

    SvaraRadera

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!