09 april, 2012

Regnet dé bara öser ner...

Denna dagen gör man inte många knop... Har iofs städat lite på fm & plockat undan lite men eftersom jag plockar mer eller mindre hela tiden eller iaf varje dag så blir det inte så mkt att plocka.
Man kan ju ändå inte sluta att undra vart allt kommer ifrån??
Hur mkt man än plockar så finns det alltid ngt att plocka undan. Underligt!!

Jag tycker jag är duktig med att plocka undan efter mig själv, jo jag är duktig.
Det finns andra här i hemmet som inte är lika duktiga (men va gör det när jag gör det, sötnosar)... men måste man vara duktig jämt??

Jag är nästan duktig jämt... eller??

Klart jag INTE är men bilden av mig själv är att jag ALLTID ska vara så jäkla duktig... hmm, knasbeteende är va det är!!
Har t o m svårt att be om hjälp.
Ett bra exempel är från igår då jag hade världens huvudvärk.

Jag skulle absolut få i mig lite frukost (för tabletternas skull) & ville ha ost på min macka men orkade inte ta ur den ur påsen för att skära mig 2 skivor. Ville inte heller be Jörgen om hjälp för att få 2 skivor, han kanske inte ville?!
Självklart ville han men jag bad inte om hjälp utan tittade på min smörade macka & sa:

- Jag vill ha ost men jag orkar inte ta ur den ur påsen.

2 sekunder senare hade jag ost på min macka & jag åt me ett leende.

TACK GUBBEN!!


Ja ja.. lite plock här & lite plock där så är det fint igen & jag är glad & nöjd.

Har ju även plockat lite från den "lilla" godisskålen som Jörgen var inhadlade för några dagar sen.
Både han & Oscar vilar ifrån detta hemska väder & jag har snaskat lite godis & bloggat.

Snart är det väl ändå dax för en kopp kaffe & en dusch?? Ska bara plocka lite till... godis :)



Kram Hanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!