12 april, 2012

Tiden går...

Tänk egentligen va tiden går... en minut i taget, en timma i taget, ett dygn i taget. Detta gör att åren går.

Ibland kan man tycka att det går alldeles för fort men väntar man på något som man ser fram emot som ex semester, något evenemang, weekend eller en graviditet så går det så väldigt långsamt. Konstigt.

För ett år sen (igår den 11 april) så fick vi plus på stickan.
Många känslor som kändes genom hela kroppen, den största känslan var LYCKA & ordet som återkom var ÄNTLIGEN!!

Kommer väl ihåg när Jörgen låg & slöade i soffan efter en arbetsdag & jag gav honom ett litet guldpaket med Graviditestestet & ett kort.





Minns hans kommentar med ett leende på läpparna.
-Va, är du gravid??

Nu kom ju oron om missfall. Men vi klarade "alla" hinder.

Tiden gick  ganska fort & helt plötsligt så var vi inne i december månad & vi var förberedda. Kläderna var tvättade, sängen bäddad & vi väntade på bebisens ankomst.

Dagen kom.
LYCKLIG jag var när bebisen äntligen kom ut, jag var trött på att vara gravid & gå över tiden. Då kom det lilla ordet igen... ÄNTLIGEN!!

Våran lille Oscar 1 dygn gammal.
2011-12-26

1 kommentar:

  1. Vad lustigt, jag tänkte skriva ett likadant blogginlägg ikväll. Den 10 april fick vi plus.

    SvaraRadera

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!