02 oktober, 2012

Tråkväder.

Oscar har läst reklamen.
Inget spännande för allt hamnade på golvet.


Nu är det dag 2 med tråkväder, regn & just idag har jag haft ont i huvudet hela dagen... blir snart att jag tar tablett men väntar ett tag till.

Ingen riktig kraft eller lust till att göra något särskilt.
Har i alla fall fått tummen ur för att kika vad som gömmer sig i de sista lådorna som kommer från "kontoret" vi hade i den gamla lägenheten.
Jag vill bara springa ifrån dessa jäkla kartonger för just nu vet jag inte vart jag ska ha alla dessa papper, pärmar mm mm Allt kan man tyvärr inte bara kasta eller slänga upp på vinden men mycket av det kommer åka upp på vinden tills vi köpt en byrå att lägga det i.

Igår måndag gjorde vi minsta lilla. Vi myste framför tv:n Oscar & jag, satte på diskmaskinen & plockade ur den & lagade en god köttgryta som vi åt när Jörgen kom hem. Inte många knop me andra ord men sådana dagar måste man få ha oxå.

Efter maten landade vi alla 3 framför tv:n & kikade på Bolibompa.
Har inte sett det sen Becka var liten.
Vad det har ändrats, program efter program efter program. Det är ju väldigt bra barnvakt när Oscar blivit större för det är ju bara till att sätta honom där så är det ju barnprogram hela jäkla dagen & kvällen. Inte för att jag kommer göra det men det var bättre förr när "Bompa" var kl 18-19 för då såg man ju verkligen fram emot det.
Igår visade de "Myror i brallan", tyckte det var så bra på Beckas tid & det var helt ok igår oxå.
Oscar skrattade åt en scen vid 2 tillfällen när programledaren slog sitt huvud mot en trädstam & sa "Aj!!".
Jag kunde inte annat än att skratta åt Oscar för han var ju så söt. Snacka om att de fattar mer än vad man tror. Lite scary.

Kommer bli mycket barnprogram & "huvudvärk" av endel program. Bara han inte får syn på Teletubbies som var Beckas favorit.. "Teletubbiekjäm.." ångest åt dessa figurer. 
"Tinky-Winky" "Dipsy" "Lala" "Po"... det är huvudvärksprogram :)


Hanna

4 kommentarer:

  1. Jag har sett några bolipompaprogram tillsammans med Adrian o Rosa och dom älskar att sitta och kolla dom framför TVn. Då går det inte att prata med barnen för dom hör inte utan är totalt uppslukade av programmet. Själv tyckte jag bäst om att titta på Fem Myror är fler än fyra elefanter med Jörgen o Morgan när dom var små. Det var ett jättebra barnprogram eller vad tycker du? Marianne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag klarade inte av 5 myror.. fastnade aldrig för det programmet varken som liten eller vuxen.

      Radera
  2. Teletubbies är min version av idioti... Tusen gånger hellre fem myror, mina favoriter kommer alltid o vara björnes magasin och pippi pelikan :) där snackar vi sent 80-tal tidigt 90-tal ;D / marlene

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh.. Gillar INTE heller Teletubbies.. Pippi Pelikan var bra men även Doris & Gösta.

      Radera

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!