02 november, 2012

15 år.

Idag är det 15 år sen som min
MAMMA
gick bort.
 
Kan inte förstå än idag varför en sådan levnadsglad person
var tvungen att lämna oss så tidigt.
 
Hon var en klippa på att fixa med kalas, fester, släktträffar, middagar, fika mm mm.
Älskade att laga mat & baka, som jag.
Tyckte om när det var nystädat, undanplockat & fräscht, som jag.
 
Jag har många likheter med min mamma
&
det går inte en dag utan att hon passerar på något sätt i mina tankar.
 
Smärtan finns kvar.
Hålet i hjärtat finns kvar.
Minnen finns kvar.
Tårar finns kvar.
Längtan finns kvar.
Saknaden finns definitivt kvar.
 
De som säger att det finns en Gud får nog ta & tänka om lite
för man tar inte bort en mamma som bara är 42 år
från sina barn som är
22, 17 & 10 år
(Jag, Heidi & Ida).
Lämnar inte sin man ensam med 3 barn.
Lämnar inte sitt förstfödda barnbarn som är 9 månader gammal
(Rebecka).
Lämnar inte sin blivande svärson
(Jörgen)
 
Den 2e november är dagen då det gör
extra ont i mitt
hjärta
för jag saknar Dig så!!
 
Mamma, idag får du detta hjärta av mig.
Jag har gjort det själv.
Jag ska till dig & din viloplats
för att se så att du har det bra.
Älskar dig för alltid.

 

 
 

8 kommentarer:

  1. Jag förstår dig älskade vännen, världen blir en väldigt jobbig plats utan sin mamma. Jg kan bara tänka mig och jag börjar gråta av tanken och vetskapen att du mår så dåligt idag! Du är en så god vän, älskad mamma, syster och fru! Bamsestor kram från mig! / Marlene

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack gumman!!
      Varma kramar till dig oxå <3

      Radera
  2. Så fint du skiver, man blir tårögd. Måste var hemskt att mista sin mor så tidigt. Mins henne väl från våran spanninenresa. Styrkekram till dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi hade kul på vår resa.. kommer så väl ihåg när mamma blev besviken på mig för jag var påverkad en kväll. Vi fick gå upp på rummet men där tog vi änne en grogg sen gick vi ut & dansade ha ha..
      Tack för din kram :)

      Radera
  3. Åh. Jag blir alldeles tårögd. Vilken tuff resa ni behövt gå igenom. Ja, många gånger ställer jag mig frågan vem som bestämmer och varför vissa människor rycks ifrån oss så tidigt.

    Många kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har varit en otroligt tuff resa.. skittuff men vi har klarat oss bra ändå. Jag har fått vara som en x-tra mamma till mina syskon men det har gått bra. Nu har jag tagit över mammas roll så det är jag som fixar alla kalas, julmiddagar mm mm men det är bara roligt.
      Kram Kram

      Radera
  4. Åh kära Hanna så fint hjärta du gjort till din mamma. Hon finns nog ändå med dig och ler av tacksamhet över dina varma tankar. Du har ju fått en hel del i arv av henne och är lika duktig på att sköta hem och barn som hon en gång var. Jag förstår att du saknar henne men är glad att du varit så stark och till så stor hjälp för dina syskon. Du har nu fått lite belöning för sin förlust i och med dina underbara barn. Kram från svärmor Marianne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, det var roligt att göra något eget till henne & billigare blev det oxå.
      Saknaden kommer aldrig försvinna men Jörgen & Becka tröstar mig så gott det går när tårarna kommer.
      Kram

      Radera

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!