03 november, 2012

Alla Helgons dag!

Mamma.



Rice Krispies tårta med chokladkräm.

 
 
 
Nu ska det bakas...
 


Då har vi varit vid graven & tänt ett ljus för min mamma.
Vi var där med pappa & Heidi, min syster fr GBG fick förhinder. Nu har de nyligen åkt & som vanligt så blev det en gemensam fika hos oss efter ljuständningen.

Jag bakade en tårta till kaffet, min svägerska brukar bjuda på denna så jag ville testa.
Rice Krispies tårta med chokladkräm.
Gjorde som det stod i receptet men nästa gång ska jag ha mindre puffar i, det blev lite för knastrigt (plombvarning) men gott som tusan.

Imorgon är det söndag & vädret ser väl inte ut att bli bättre så då blir det premiärbakning med min nya assistent som jag tycker är så läcker.
Tänkte baka bullar & någon mjuk kaka av något slag men inte bestämt mig.. kan ju bli många sorter nu när vi har en frys att fylla.

Ja just det, har kommit i kontakt med en familj i Floda som har Sibirisk katt som jag ska få komma till för att se om jag tål rasen??
Om 2 veckor ska jag höra av mig till dem igen. Ser fram emot detta som bara den, håller tummarna.

Hanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!