06 november, 2012

Ledigheten närmar sig...



Idag är det kallt ute men solen lyser vilket gör att det ser urmysigt ut ute.
Nackdelen är att gatan utanför huset ser halkig ut & jag tänkte gå en promenad efter att O vaknat, hoppas solen hinner värma asfalten lite.

Igår lämnade vi tillbaka tapetböckerna som vi lånat & vi hittade väl inget speciellt som föll oss i smaken så det blir att vi får lägga mellanhanden för att få något som vi kommer trivas i för det är meningen ändå att vi ska bo här ett tag.
Satt & kikade runt lite på inredningssaker till barnrum igår & även väggdekoratrioner, finns mycket fint men det kostar ganska mycket. Förstår inte varför det ska vara så dyrt??

Näe, nästa vecka är en tripp till Ullared inbokad & ska kika lite till O:s rum då.

Nu är det bara denna veckan kvar för gubben att jobba, sen väntar en LÅÅÅNG ledighet tillsammans då han är hemma till efter nyår. Ska bli mysigt.. vet att jag tjatar om detta men ser verkligen fram emot det. Finns det möjlighet att utnyttja något sådant här innan barnet är 1 år så ska man verkligen ta chansen, kanske får man leva snålare men så mycket roligare att hjälpas åt & Jörgen kommer antagligen få uppleva O:s första stapplande steg. Han ställer ju sig upp själv & står utan stöd men han har inte flyttat foten framför den andra än men det kommer... snart.

Har ni börjat fundera på julklappar eller kanske redan färdiga med inköpen??
Min man är så rolig att han önskar sig böcker (igen) i julklapp, själv har jag börjat skriva en önskelista i mobilen.. låter knas men sen när man väl får frågan på vad man önskar sig så brukar det stå still. Detta året är jag förberedd.


Hanna


1 kommentar:

  1. Ja idag var en härlig dag och jag var ute med vovven i två timmar i förmiddags. Vad bra Hanna att du skrivit önskeliste till julklappar. Kanske man kan få sig ett tips. men först fyller du ju år och önskar väl något då också. Härligt för er att få uppleva lite ledighet tillsammans. Önskar er många härliga dagar. Kram Marianne

    SvaraRadera

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!