07 november, 2012

Tyar icke längre...

Snygg inredningsdetalj, not.


Igår drog Oscar ut filmer & CD-skivor 5 gånger eller var det fler, kanske tappade jag räkningen efter 5?? Minns inte.
Men idag satte jag upp ett provisoriskt skydd, kanske glömmer han att det döljer sig filmer & skivor bakom det hemska tyget, eller??

Jag är i alla fall supertrött på att plocka upp dessa fodral som lägger sig som ett berg utanför toalettdörren, skulle man missa att plocka bort dessa innan man går på toa så är risken stor att du inte kommer ut för det hopar sig så det inte går att öppna dörren. Som tur är så sitter jag med öppen dörr när vi är själva hemma (näe, jag gör inte nr 2 då).

Hur har ni gjort/gjorde när de små var på ALLT?? Känner att humöret ger sig till vika & orkar inte med dessa fodral på golvet.. phu.. andas.. andas... andas.. så ja Hanna, känns det bättre nu??


























Vädret verkar visa sig från sin bästa sida idag igen så det blir väl en sväng ut.
Igår matade vi fåglarna på baksidan med gammalt tortillabröd, O tyckte det var jättekul att titta när de tog en massa bitar i näbben & flög iväg.
De var ju inte rädda heller för de flög nästan över huvudet på en, jag tyckte oxå det var kul för de flög till olika stuprännor runt omkring & gömde sin mat.. blir till att mata dem igen idag.

Tog en sväng till skogen igår oxå för att plocka lite granris, har satt de i en kruka vid entren.
Om grenarna håller sig bra till jul så blir det väl lite pynt i det riset oxå, annars får vi plocka nytt.

Hanna

3 kommentarer:

  1. Jag minns bara att man fick sätta upp allt högt för att inte behöva plocka upp hela tiden. Du kanske få ha CD skivorna högt upp och på olika ställen och sätta Oscars mjukisdjur längre ner. Det är alltid jobbigt att behöva plocka upp hela tiden. kram Marianne

    SvaraRadera
  2. Här hemma är det inte så mkt plock i hyllor än, men alla roliga tekniska prylar är jätte kul att trycka på så fort mamma inte tittar på :) och jag är ju inte så teknisk av mig själv så jag vet ju inte hur man ändrar tillbaka alla dessa inställningar han kommer åt, haha.

    men jag minns när dottern var mindre, hon var på allt hela tiden väldigt länge, med henne plockade vi bort mkt saker och la allt högre upp, vilket gjorde att hon blev mer nyfiken på saker, så fort vi var på besök fick jag gå efter henne som en hök och titta så hon inte rörde något som hon inte fick. Denna gången har jag tänkt bita ihop och hoppas att intresset för att röra och riva i allt försvinner om jag bara låter saker och ting vara kvar :)

    /E.K

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här är det tekniska prylar oxå som lockar.. tycker det verkar som om allt lockar mer eller mindre. Sladdar är hans favorit, alla sladdar.
      Kan inte minnas att Becka var så plockig men det är väl bara till att bita ihop haha..

      Radera

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!