25 november, 2012

I jakt på tallris!!

Snart i mitt köksfönser.

Oscar somnade under våran promenad.

Nyskördade morötter i november.


Under helgen var det meningen att vi skulle Advenstpynta men lusten har inte riktigt infunnit sig så vi bestämde oss för att ta det på ons/torsdag. Jörgen kände oxå att han inte ville vara först i området nu när vi är nyinflyttade ha ha... måste säga att jag känner lite likadant.

Idag efter att vi tvättat en maskin tvätt & fått i oss frukost så åkte vi istället en sväng ut till min pappa. Stannade i blomseraffären i Fristad som har så mycket fint. Köpte mig 2 julstjärnor & 2 krukor.
Att ha julstjärnor till Advent i köksfönstret är ett MÅSTE så nu är jag redo.

Vi tog en promenad runt området & ner till sjön.
Oscar somnade gott i sin vagn, jag var på jakt efter tallris men hittade inget som jag kunde klippa. Fick i alla fall tag på granris som vi ska linda runt räcket vid ingången. Pappa har en stor tät granhäck så det är lätt att få tag på granris.

I våras planterade vi ett litet land ute hos pappa, har misskött det ganska rejält men det blev ju flytt som kom lite ivägen, idag så plockade jag upp en massa morötter som vi planterat & det är ju lite häftigt att kunna plocka färska morötter i slutet på november men hade ju hellre sett att vi hade minusgrader & snö.

Imon är det en ny vecka & vi ska iväg för att köpa tapeter, måste komma igång med det oxå innan jul. Det blir att vi tar Oscars rum nu & vårat till våren men köper allt material nu så att vi har det hemma.


Hanna


2 kommentarer:

  1. Måste också köpa lite julstjärnor i veckan. Det är ett måste till advent.
    Så fina morötterna ser ut, hoppas de smaka gott.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur.. ett MÅSTE att ha de till advent.
      Morötterna smakade bra men underlig känsla att plocka dessa i nov.

      Radera

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!