04 november, 2012

Hann inte med.

Så värmande gott.


Dagen har gått med rasande tempo & bara försvunnit.
 
Idag har jag gjort allt som jag INTE skulle göra, typ.
Började med att göra kålsoppa & kålpudding tillsammans med Jörgen.
Anledningen till att det blev 2 sorter är att J inte gillar soppan & jag var sugen på soppa så därför båda rätterna.
Har även städat & rensat i skafferiet, tvättat 2 maskiner tvätt & hängt upp på tork, 1 maskin disk, dammat & dammsugat nedervåningen, sorterat bland lite reklam & andra papper som man lätt samlar på sig & J har fyllt bilen med skräp som ska till återvinningen.
 
Det blir mycket till återvinningen nu när man kan sortera på ett helt annat sätt, innan var jag en riktig slarvmajja men ville gärna men platsen fanns inte. Nu har vi olika backar med lock på ute i förrådet & sorterar mer eller mindre allt. Jag tycker det är roligt, är nog den enda i familjen som tycker det är roligt eller jag vet inte.
 
Har nu precis badat Oscar & lagt honom, tror inte han somnar för natten men har var så trött så en powwernap hoppas jag att det blir
 
Eftersom O väcker oss innan 6 på morgonen har vi även hunnit med lite vila på dagen, måste för att orka med.
 
Nu är J & tösen iväg på stan för att fira Elfsborgs SM-guld i fotboll, var ju inte planerat att de skulle iväg men jag förstår att de är nyfikna på festen på stan. Eftersom de åkte iväg så blir det inget bakande för mig idag.. vill inte sätta igång med någon deg & sätta den på jäsning & helt plötsligt vaknar O. Näe, får fint vänta någon dag till. Blir istället att jag får gå igenom tapetböckerna igen, har inte riktigt hittat något som faller mig i smaken så det blir nog att vi får lägga mellanskillnaden.
 
Önskar er alla en fortsatt trevlig kväll & glöm inte att man aldrig ska gå till sängs osams!!


Hanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!