22 november, 2012

Långt mellan varven.

Har i veckan planterat min Amaryllislök.
 
 Silviakaka & Chokladsnittar.
 
Kan ju lugnt erkänna att det gått lite lång tid sen senaste inlägget, har inte riktigt haft bloggen som prio under några dagar.
Mysigt att få mysa med nästan hela familjen med långa lata morgonar framför nyheterna, middagsvila & mys.
Kan säga att just nu trivs jag som fisken i vattnet.

Igår påbörjade jag bakandet inför julen, inga speciella julkakor men det är Beckas & Jörgens favoriter & självklart bakar jag dem.
Beckas Chokladsnittar & Jörgens Silviakaka.
Nu börjar så smått att fylla frysboxen.. mer blir det. I helgen ska Becka & Jörgen baka Lussekatter, det gör de varje år. Jag tänkte baka vanliga bullar, saffransbiscotti & någon muffins under veckan.

Nu till något helt annat.
Har ju i tidigare inlägg berättat om min längtan till katt.
Igår var vi hemma hos ett par i Floda som har den sort av katt som endel allergiker tål & de hade inte bara 1 katt utan 4 stycken.
Vi var där i över 45 min & jag kände inte av katterna.
Det brukar riva i halsen, jag nyser, ögonen kliar & svullnar, näsan rinner & jag vill riva mig i ansiktet för det kliar men igår kände jag inte av någonting.
I bilen hem så tog jag mig i ansiktet med händerna & kände inget då heller.
Petade mig själv i ena ögat & började först då känna av svullnad & lite kli men det gjorde jag  medvetet för att se reaktionen. Kvinnan i huset med katterna har själv varit allergisk men klarar av dessa små pälsbollar men reagerar oxå om hon petar sig i ögat så god handhygien är att vidta. 

Fick med mig lite kattpäls hem som jag ska utsätta mig för, låter knasigt men det blir väl att man får gulla med pälsen & känna efter.
Ska försöka i att i alla fall kontakta ytterligare 2 kattfamiljer så jag får olika doser av katt & känner jag inget då så kanske det blir katt??

Hanna

1 kommentar:

  1. Det låter bra om du kan slippa allergin mot just denna kattras och jag hoppas verkligen det ska gå bra efter de tester du kommer att göra. Håller tummarna så du så småningom kan skaffa dig en älskad liten katt.
    Vad fina kakor du bakat. Dom är mycket finare än de man kan köpa på bagerierna. Duktig du är Hanna och hoppas Rebecka får lite i arv av dig så hon en dag kan bli lika duktig som du. Maianne

    SvaraRadera

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!