13 november, 2012

Ullared.

 



Nu har ÄNTLIGEN gubben påbörjat sin pappa-ledighet, den började igår måndag & det firade vi med en tripp till Ge-kås.

Oscar vakande redan kl 5 så vi gjorde oss iordning för en biltur till shoppingmecka!!

Eftersom vi var där 5 min innan de öppnade så hade det redan bildats en kö men när vi väl ställde oss i kön så öppnade butiken & det gick fort att komma in.
Räknade inte med att det skulle vara så mycket folk men eftersom det närmar sig jul så är det mycket folk vilken tid/dag på dygnet man än kommer.

Det blev även att vi tog en fika på deras billiga fik (var ju uppe tidigt).
Jörgen köpte mig en räksmörgås & fasen va gott det var.. har ju ingen att äta räkor med här hemma så när tillfälle ges så blir det räksmörgås (om jag tycker priset är OK?)

Fick väl tag i lite julklappar men på bilfärden hem så pratade vi om att vi missat mycket, dels för att O var trött (han satt i kundvagnen på en go filt, tog inte hans vagn med oss) plus att det var mycket folk.
Jörgen kom på den smarta idén att vi får ta en tur till & det gör vi redan imorgon onsdag så är det gjort sen & då tar vi med O:s sulky.
Jag missade ex alla julsaker, fick tag i 2 adventsljusstakar men mer i julpynt blev det inte.
Så idag får jag knåpa på ännu en lista.. får INTE missa något då.

Vi åkte 6.30 & var hemma 13.30 så middagsvila var redan inplanerat, det bästa var att jag redan gjort mat dagen innan så när vi hade packat upp varorna så var det bara till att värma i micron, kanonbra.

Idag blir det lite slö & vila.
Har iofs redan ringt lönesekreteraren för intyg på den nya lönen som ska skickas till Försäkringskassan, plockat undan, vikt den torra tvätten, tvättat 1 maskin tvätt & dammat nedervåningen. Dammsuga & städa där uppe blir det när O vaknat.


Hanna


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!