26 februari, 2013

Effektiv dag.

Ho ho... det ekar tomt.

Grannens katt kom på besök, gos.


Idag vaknade vi supertidigt.
Jörgen gick upp vid 6 för att åka iväg & simma före jobbet, jag kunde inte somna om så det blev en liten snabbdusch & under den tiden hade även Oscar vaknat.
 
Myste framför Bolibompa med en flaska välling, busade lite & jag fick ett ryck med att frosta av frysen i köket. Vi hade ingen organisation i våra 2 frysar så nu fick jag även till en lista på datorn för att skriva/bocka av vad vi egentligen har i våra frysar. Blev en kanonlista.

Medans O sov sin morgonvila dammade jag lite på nedervåningen, dammsugade & plockade undan leksaker. Slängde in våra filtar som vi har i soffan på tvätt, nu luktar de ljuvligt av äpple.

Vi har även hunnit vara ute 1 timma innan lunch.
Hjälpte våren ännu mer på traven.. snart är det isfritt på vår uppfart. Får bli en fortsättning imorgon igen. Det blir väldigt varmt i solen, men så skönt.
Får se om det kan bli en kaffe i solen imorgon när O sover morgonvilan (blev inget idag då jag städade lite).

I em har vi varit & storhandlat på Maxi, köpte 1 bok till O på rean. Vill inte köpa en massa böcker då vi har så mycket redan efter Rebecka. Onödigt att lägga pengar på det.

Nu har vi avnjutit en sen middag, panerad torsk, potatis &kall sås. Sommarkänsla, å bara så gott.

Önskar Er en trevlig kväll & snart börjar Arrow på 5an. So hot!!

Kram Hanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!