26 februari, 2013

Magont då, nu lättnad.

Ännu lättare att göra med bra musik.


Igår betalades räkningarna.
Nödvändigt ont som jag inte längre får ont i magen av att göra. Tvärtom, det kan vara lite roligt.

Fanns de gånger för många, många år sen som gjorde att jag bara ville riva varje räkning,
gå & gömma mig & bara gråta, skrika.. det gjorde så in i helvetes ont i magen varje månad.

Visste att pengarna inte skulle räcka till både räkningar & mat.. hade ju Rebecka som var liten då som ändå gick i första hand & som prioriterades. Hon var aldrig utan kläder eller leksaker, hon fick allt som hon behövde.

Att räkna & vända på varje öre är skitjobbigt & jag vet hur tufft endel har det än idag med att få ekonomin att gå runt.

På något sätt har jag alltid klarat mig, ändå rökade jag & det kostade endel.
Kommer väl ihåg när vänner frågade om de kunde få en cigarett. Vill ju inte verka snål men det fanns de gånger jag var tvungen att säga nej för annars hade jag inte själv någon dagen efter.
Tur är väl att jag slutat röka, inget bra alls.

Nu är det andra tider & jag kommer ALDRIG hamna i någon ekonomisk kris igen.. tur att man lär sig med åren.


Hanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!