22 februari, 2013

Kontrast.


Mörk bild men den visar längden på blomman.
 
 

Så vacker, lätta röda kanter mot det vita.



Då var det fredag igen.. veckorna går fort, väldigt fort men har ni tänkt på att det är så mycket ljusare både på morgonen & på eftermiddagen. Det innbär att våren närmar sig men än är det  ju ett tag kvar men längtan efter våren finns.

Igår började Amaryllisen blomma, trodde inte den skulle komma upp överhuvudtaget för jag trodde den skulle blomma på 3 v men läste på infon att det kan ta upp till 3-4 mån innan den blommar & det tog ca 3 mån men fin är den & lång.

Satt & kikade på trädgårdsmöbler på nätet igår & jisses vilka priser, man får ju ont i magen.
Vi vill ha en matgrupp med plats för 6 personer (minst) & det kostar mellan 5- 15 000 beroende på vad man vill ha.
Tror att ett rektangulärt/fyrkantigt bord är bättre än runt eller va tror du??

I helgen har gubben sin smideskurs, han har alltid velat gå en sådan kurs så nu tog han tag i saken, det innebär att helgen blir som veckan. Ensama på dagen.
Tur är väl ändå att han är hemma på kvällarna för jag gillar inte att vara ensam då.

Vad ska ni göra annars i helgen?
Äta något gott??

Jag ska njuta av en räkmacka ikväll, kanske blir det ett glas vin till? 
Becka & Jörgen får njuta av en köttbullesmörgås med rödbetssallad, de äter inte räkor.

Kram Hanna


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!