20 februari, 2013

Potatis & middagslur.

Oscars lilla hörn blir lätt stökigt.

Potatislastbil.
 
 
Idag har vi roat oss med att leka med potatisar eller rättare sagt Oscar.
Vi handlade igår & jag glömde av att vi hade en påse potatis på golvet i köket, påsen gick lätt sönder för helt plötsligt satt Oscar & lekte med 2 potatisar. Han roade sig lätt med dem i över 20 min & de fick t o m åka lastbil :)
 
Idag är det 2a dagen som Oscar har sovit middag jämte mig. Jag brukar annars låta han sova i sin säng på dagen för han blir ju så stor så fort.
Han börjar förstå mer & mer & man ser hur fort det går med utvecklingen men när han sover så ser man hur liten han ändå fortfarande är.
Älskar att ligga & titta på honom när han sover jämte mig, hur han gosar in sitt ansikte i sin gosekanin, hans dreggelfläckar i lakanen & han flyttar sig närmare & närmare mig hela tiden så för att vi båda ska kunna andas överhuvudtaget så får jag flytta honom.
Denna stunden på dagen är riktig kvalitetstid mellan mamma/son & jag älskar det. 
 
Att det finns så mycket kärlek till ett litet barn är helt otroligt.
Kan sitta & kika på bilder via mobilen på kvällarna framför tv:n & komma på mig själv att jag sitter & ler. Ibland kommer det en tår för jag älskar verkligen denna lilla kille, lycklig. 
Älskar även självklart min stora tjej men hon vill tyvärr inte vara med på så mycket bilder så de är få i mobilen men kärleken finns naturligtvis där ändå.
 
Älskar verkligen min familj & det är en underbar känsla!!
 
Kram Hanna


1 kommentar:

  1. Det är bra du tar vara på tiden med lillkillen och jag vet att det är så mysigt att bara vara nära o gosa. Saknar oxå tiden man hade med barnen. Njut och ha det skönt och förstår att du är full av kärlek till din familj. Ni är verkligen fina. Önskar er all lycka. Kram från Marianne

    SvaraRadera

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!