03 februari, 2013

Helgens bravader.




På de tyvärr suddiga bilderna ser ni Adrian, Rosa, Rebecka & lille Oscar.


Då har ännu en helg gått till ända & vi har fått mycket gjort.

I fredags var det dubbelkalas för vår dotter Rebecka & hennes lilla kusin Rosa, de fyller år på samma dag & de båda firade vi i Hällingsjö hos gubbens bror me familj.
Det blev både smörgåstårta, rödvin, kaffe & prinsesstårta. Jisses va mätta vi var efter alla godsaker. Tack!
En mysig fredag med mycket skratt & prat. Barnens farmor & farfar var också med & det är mysigt att samla alla för det är inte ofta det händer.

Igår lördag var vi på jakt efter en ny micro.
Våran börjar gå på sista versen men samtidigt så har vi haft den sen jag fyllde 20 så den har några år på nacken. Hittade inget som vi ville ha & vill inte köpa bara för att köpa så vi kikar runt lite på nätet oxå, än så klarar vi oss med den gamla men snart så får den åka till tippen.

Pappa & min syster var här på en em-kaffe & på kvällen var det Melodifestivalen som för många andra. Tycker inte det fanns någon WOW låt men hoppas de kommande lördagarna blir bättre.
Min mage hade krånglat under em/ kvällen så den planderade tacokvällen blev till en kväll med kokt ägg & kaviarmacka med ett glas O´boy istället. Inte så dumt det heller.

Idag har vi fått ordning på det lilla utrymmet/hallen vi har på övervåningen, fått in böcker i den nymålade bokhyllan. Skruvat ihop motionscykeln & städat hela huset. Va skönt det känns att övervåningen nu äntligen är klar, det har blivit lite som ett förråd för kartonger som ska packas upp men nu är det fint. Nästa projekt är att tapetsera vårat sovrum. Har allt hemma men får hitta en helg som passar.
Ikväll har vi bokat en weekend i Karlskrona för att hälsa på min underbara vän som även är Oscars gudmor. Ser fram emot helgen i maj då vi åker ner.

Nu är vi alla nyduschade & mätta efter den försenade tacokvällen så nu blir det slöande i soffan resten av kvällen.

Hoppas du/ni haft en go helg & laddat batterier inför en ny vecka för det har jag ;)

Kram Hanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!