18 juni, 2013

8 timmar.

Egentid i sommarvärmen.


Kan lugnt säga att det har blivit ofrivillig bloggpaus.
Anledningen är det fina vädret.
Vi är ute hela dagen o när kvällen kommer är det dax för matlagning, bad/dusch, välling, borsta tänderna mm mm så när man väl kan sätta sig så blir det framför tv:n. Datorn har kanppt varit på sen vi kom hem i söndags.

Idag har jag verkligen tagit vara på det fina vädret.
Det började med att min lillasyster kom förbi på en morgonkaffe vid halv tio o eftersom vädret var så härligt så satt vi o njöt av kaffet på altanen.
Oscar sprang o busade som vanligt. Hade allmänt mys med andra ord.
Becka kom oxå ut o la sig på gräsmattan för att bättra på sin bränna.

När min syster sen åkte var det dax för middagsvila för lille bus.
Jag brukar ofta sova samtidigt som honom (beroende hur trött jag är) men idag gick jag ut o åt lunch med en av mina favoritmän. Ernst.
På torsdag kommer han på tv igen. ÄNTLIGEN.

2 timmar av lugn o ro o bara göra vad jag själv ville var hur skönt som helst.
Becka gjorde mig sällskap på gräsmattan men det var bara trevligt för nu kunde vi prata utan att bli störda.
Vi pratade bla om hur jobbig hennes pappa (min man) var i tonåren. Han var efter mig hela tiden o jag tyckte bara han var jobbig. Först gången han såg mig var när han gick en buggkurs o innan deras kurs skulle börja så tränade jag, dubbelbugg (har varit elitdansare)
Sen visade sig att vi brukade hänga på samma Ungdomsgård så på den vägen är det. Häftigt när man tänker efter.
Hon skrattade åt allt o det är kul att vi ändå är kära än idag o det håller hon med om.

Jag har idag varit ute i 8 timmar o det känns att frisk luft gör en trött...
Blir nog tidigt i säng för imon ska vi besöka Oscars dagis, spännande.
Nästa vecka är det dax för BVC besök, har inte varit där på 6 mån o jag är jättenyfiken på hur lång han är nu samt vikten.

Ha en go kväll o ta något gott att dricka.

Ps, missa inte mitt inlägg om helgens weekend i inlägget under denna :)

Kram Hanna



2 kommentarer:

  1. Ja i morgon bänkar vi oss framför tvn kl 8, ska bli kul och se vad han hittar på denna gången.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut.. ingen får störa mig kl 20 ;)

      Radera

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!