30 juni, 2013

Vår helg.

Helgen har gått med rasande fart men vi har fått mycket gjort.
 

Fredag.
Oscar o jag var ute i skogen på promenad o gungade i lekparken på fm.
Em spenderades hemma på gården med att spela fotboll, kolla på grannbarnen som lekte på gatan o kvällen avslutades med ett bad av Oscar, Tacos o tv. En bra dag på många sätt.

 

Skogspromenad.


Lördag.
Efter en god frukost åkte vi iväg för att kika på en ny dammsugare o micro.
Micron har sen länge börjat ge upp o gubben min blir så sur när inte alla popcorn blir poppade i den  förbannade micron ;) Dammsugaren har inte samma effekt längre o munstycket har gett upp o det är nästan lika billigt att köpa ny som att köpa ett nytt munstycke så det fick bli en ny.
Kikade på NetOnNet, Elgiganten o Mediamarkt för att få lite kött på benen.
Åkte även en sväng förbi Plantagen för jag ville ha lite nytt till lådorna på framsidan (penseérna o violerna har gjort sitt för i år).

Efter en go middagsvila blev det kaffe o tårta.
Anledningen är att dotterna har i hela åk 9 kämpat för att få godkännt i Matte o klarade det tillslut o kom in på sitt förstaval i gymnasiet, Florist o Inredning.
Grattis Becka, bra kämpat!!
Tänk att hon redan ska börja gymnasiet, känns som om det inte var så länge sen man själv gick där men jag tog ju studenten -93 så det är ett tag sen ändå.

Becka gjorde middagen medans gubben o jag satte upp lite hyllor/tavlor i Oscars rum samt i vårat sovrum. De rummen har tyvärr hamnat lite i skymundan då vi prioriterat annat men snart är det helt klart, bara lite piff som fattas.

Kvällen slutade framför tv o filmen Hobbit, orkade inte se hela så det blir till att kika ikväll.

Firar-fika.




 



Becka som lagat mat o dukat, lägg märke till kristallglasen.



Söndag.
Regnet öste ner men när det väl blev uppehåll så packade vi bilen full med skräp (återvinning) o tömde därmed halva förrådet ha ha ha... kanske ska åka lite oftare?
Jörgen åkte sen iväg för att köpa dammsugaren vi bestämt oss för o bokade även en micro som var slutsåld (kommer om 3 v).
Har planterat blomsterlådorna med Aster o även SommarDahlia (bilder kommer sen), Jörgen flyttade vår Humle som inte trivdes på sin plats, småfixade det sista med staketet så nu är det helt klart, jag bestämde mig för att klippa bort de vissna tulpanbladen (satte gummiband runt tidigare i veckan men det var så fult så idag tog jag bort allt ovan jord).
Har nu dammat lite o självklart provat min nya städkompis o fasen va kul det var. Blir många sug nu ha ha ha..
Denna kvällen kommer avslutas med pannkakor, filmen Hobbit o en dusch. Imon är en ny dag o snart börjar gubben sin semester.

Barndomsminnen.
Då pappa är från Dalarna så åt vi väldigt mycket tunnbröd med messmör som barn
o det är fortfarande lika gott.

Min nya kompis.
Gillar sladdens färg.



Hoppas du/ni haft en bra helg.

Kram Hanna


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!