27 juni, 2013

Längtan är enorm.

 
Vår lille bus som igår blev 1 1/2 år.
Stora killen nu.


Dagarna går vilket är skönt för nu längtar jag ENORMT mycket efter lite gemensam ledighet med min man.
Han har 1 vecka kvar att jobba sen är det 4 härliga oplanerade veckor framför oss, härligt.

Denna sommaren har vi absolut inget inbokat i semeserväg utan vi tar dagen som den kommer, har ju redan gjort lite små roadtrips o sovit på hotell 3 mån i rad (Varberg för att fira gubbens födelsedag o var lite barnlediga, Karlskrona för att hälsa på vår vän Tessan o nu senast i Helsingborg för Bordershops handling).

Något som jag gärna vill komma till är Havets hus i Lysekil.
Har varit på Universeum i Göteborg o vill gärna se något annat.
Det obligatoriska är ju även Liseberg, men jag åker ingenting men jag har lika kul ändå för det finns ju så mycket annat att titta på. Finast är att åka dit på kvällen för att se alla fina lampor som blinkar i alla dess färger men får se hur vi gör nu när vi har en liten att ta hänsyn till.

Vad har du/ni för planer under sommaren o ev semester??

Igår blev vår lille bus hela 1 1/2 år.
Vart har denna tiden tagit vägen, han är ju så stor nu o ska snart börja på dagis, jisses.
Nu är det inte lugnt en enda stund o nu har han en tid tillbaka börjat ta sig upp i fåtöljen/soffan men även utemöblerna kan han ta sig upp på o så även bänkarna i köket (vi har gammaldags bänkar istället för stolar), han är våghalsig nu o förra veckan ramlade han ner från soffan.
Man kan inte vara överallt som mamma fast man vill men nu kan man inte låta honom vara ensam i ett rum utan uppsikt för lång tid.
Han pratar något enormt mycket, hela tiden (på sitt språk). Kommer lite antydan till olika ord men inget självklart förutom de ord han kunde innan. 
Han gillar att härmas, speciellt om man nyser, harklar eller hostar. Även vissa ord härmar han o skratt. Man har många roliga stunder med honom.. väldigt många roliga stunder.


Kram Hanna

2 kommentarer:

  1. Ja lille Oscar är verkligen en riktig goding och håller sin familj sysselsatt en hel del. Särskilt sin mamma men jag vet att ni alla älskar honom enormt mycket och tar gärna besvären med ett leende. Nu händer det ju enormt mycket med nya färdigheter och mer o mer ord. Ni har ju redan gått igenom det med underbara älskade Rebecka som verkligen blivit en fin ung kvinna. Ni lyckas säkert lika bra med lille bus-Oscar. Kram från Marianne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han är älskad det kan jag lova (även Becka) men man önskade man hade fler armar, ögon o ben för man hänger inte alltid med i svängarna ;)

      Radera

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!