04 juni, 2013

Försenad mix av helgens aktiviteter.

Kvällssol.
 

Vår lille badkille.
 
 
 


























Bus med
vattenslangen.



Tänk att det redan är tisdag, dagarna går fort.
Eftersom det har varit och är så fina soldagar så är vi ute väldigt mycket, detta gör att allt kommer i 2a hand som ex bloggandet men även hemmet kommer i 2a hand (städning) men känner att det är ingen idé för just nu har vi mattläggare här som byter matta i vår groventré/tvättstuga så det får bli lite städ imon.

Helgen innehöll arbete i trädgården, hjälpa grannen med sitt staket, sola, bada i poolen (Oscar), grilla, röd vin, bus, cola, slappa framför tv på kvällen, mysfrukost med hemleverans av bröd, hemmagjord pizza, fika på altanen, åska och lite regn mm mm och smörgåstårta i Göteborg för att fira lillasysters examen till förskolelärare/idrottslärare/lärare.
Det roliga är att hon redan fått ett jobb :)

GRATTIS IDA!!
 
 
Innan vi köpte våra utemöbler så kikade jag länge på konstrottingsset, tycket att det var onödigt köp då det är svårt att sitta vid ett så lågt bord o tex äta så det blev setet från Ikea men jag har liksom aldrig släppt tanken på ett set med soffa och fåtölj så i helgen var vi och bokade en grupp som även hade divan som Jörgen hämtade igår. Började skruva men fortsätter idag så bild kommer senare.
Nu kommer man (jag) kunna sitta mycket mer bekvämare och njuta av solens sköna strålar.

Skolavslutningen närmar sig och tanken är att vi ska ha lite examensfest efter dotterns avslutning på fredag, men nu har min hals börjat krångla, gör ont.
Inte länge sen som Becka var sjuk med förkylning som sen smittade Oscar som nu har rinnande näsa och Jörgen är smittad med hosta och förkylning.
Hoppas det känns bättre om någon dag för att sluta 9an är en stor grej, nu är det stora steg mot vuxenlivet som tas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!