03 augusti, 2013

Dagstur.

I går fredag tog vi bilen för en sväng till Varberg (ca 1 timmas resa) för att strosa runt o få lite miljöombyte.

Började med att gå vid Fästningen för att sen gå till den nya lekplatsen som ligger i Socitetsparken, den var riktigt häftig med spöken som tema (tack svärmor för tipset, kanon) så är ni i Varberg med småttingar så är det väl värt ett besök.

Efter att Lille bus fått springa av sig åkte vi till Apelviken för intag av lunchen som vi packat med oss. Jag njöt av min hemmagjorda räksallad medans Jörgen o Becka hade annat i sina.
Eftersom inte någon annan i familjen äter räkor eller andra skaldjur så passar jag på vi olika tillfällen.

Varmt var det, vi satt vid havet fullt med kläder på oss o runt omkring sprang halvnakna barn o vuxna. Trodde inte riktigt att det skulle va så varmt som det var så det blev en lunch i solen för att sen åka vidare till Läjet.

Vid Läjet (Träslövsläge) blev det efterrätt i form av en glass från Tre Toppar.
Dyrt men gott.
Jag beställde en Läjets special, 3 kulor glass, grädde, sylt o en skumboll á 66 kr.

Oscar började bli kinkig så efter glassen åkte vi hem igen men först en snabb sväng förbi Kärradal där gubben vill ha en stuga/villavagn i framtiden o varför inte, kanske blir drömmen uppfylld??

Hemma så slängde vi oss alla i säng men eftersom busen sov lite i bilen så gick jag upp o tog med honom ut så han kunde leka lite med vatten.
Började med att hälla upp en stor hink med vatten men allt slutade med att poolen blev uppfylld.
Där hade han roligt den lilla nakenfisen.



 


 
 





1 kommentar:

  1. O vi var där idag ju, dock inte på tre toppar. Min bror har stuga bredvid kampingen där.
    Men deras glassar är smarriga.

    SvaraRadera

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!