22 augusti, 2013

Inskolning.


























Inskolningen är i full gång med början idag onsdag.
Trodde rent utav att jag skulle göra i byxan innan vi kom iväg, nervös mamma var ordet.

Det mest nervösa var om jag skulle få upp den barnsäkra grinden eller inte men det visade sig inte va några sin helst problem.

Väl inne så kom Oscar snabbt in i gängorna. Han pillade lite i legobitarna innan han gick vidare för att hitta alla bilar, flygplans leksaker. Kan lugnt säga att han såg ut som ett litet barn på julafton för det fanns så många olika bilar o flygplan o detta är ju hans favorit.

Eftersom Oscar var där för första gången fick han fint fortsätta leka medans de andra barnen plockade undan för att sen ha fruktstund.
Oscar ville självklart vara med så han satte sig i mitten av ringen o sa Hej till nästan allihop, de andra barnen brydde sig inte nämnvärt men jag satt på en stol lite längre ifrån o kom på mig själv att jag satt med värsta leendet, fjant-mamma.
Oscar satte sig helt plötsligt i knät på en av fröknarna o det känns så skönt för mig att han inte är rädd av sig.

Efter deras lilla fruktstund så gick barnen ut i kapprummet för att ta på sig för att gå ut.
Oscar hämtade sin tröja han hade med sig o ville följa med men vi stannade inne med 2 andra barn istället.

Efter att ha varit nervös o haft ont i magen så måste jag säga att jag är glad att min lille bus kommer att ha det bra när jag börjat jobba.

Imon är det dags igen o det ser jag fram emot.

4 kommentarer:

  1. Så underbart härligt att det gick så bra. Som sagt jag tror vi mammor är alltför nojiga innan, fast egentligen innerst inne vet vi att det kommer gå bra. Konstigt det där.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur.. vi mammor är lite knasiga men det är väl just det som gör en till en bra mamma??
      Kram

      Radera
  2. Vad roligt Hanna att du skriver i din blogg igen. Jag har saknat den och du skriver alltid så trevligt. Lycka till med allt du har nu framöver , jobb, inskolning och omläggning av kost. Det kommer säkert att gå helt utmärkt alltihop för du är så duktig och har klarat svårare saker innan på ett kanonbra sätt och har en underbar familj som stöd. Svärmor

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack du :)
      Allt jag har framför mig kommer säkert gå kanonbra, bara att man är lite orolig men det är ju helt normalt.
      En dag i taget.
      Kram

      Radera

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!