30 augusti, 2013

Förkylning.

I sin pappas läsglasögon.


Ja happ.. så gick det med uppdateringen jag skulle gjort i onsdags men eftersom Oscar började bli dålig så fanns inte tiden till att sitta vid datorn. Han har åkt på en förkylning så idag har vi haft en mysdag hemma.
Trots att han varit lite smådålig så har han orkat/hunnit med mycket bus.
Ramlat 3 ggr från soffan/fåtöljen, suttit på storarumsbordet o kikat på tv, klättrat på matsalsmöblerna för datorn som är där är intressant, nästan satt sig på surfplattan, kladdat på platt tv-n mm mm
Inte konstigt att man blir tunnhårig ha ha ha...

Inskolningen är nu slut o på måndag ska han dit på sin "premiär".
Jag börjar jobba men inte förrän 14 så vi får en skön lugn måndagmorgon hemma.

Är inte orolig för att det inte kommer gå bra, igår lämnade jag honom kl. 9 o hämtade inte förrän vid 13, efter lunch hade han somnat med sin snutte så det är ju ett gott tecken, att han kan sova.
Vissa dagar blir lite långa för honom o då är vilan obligatorisk men eftersom jag bara kommer jobba 75% till en början så är vi lediga 3-4 dagar i veckan beroende på hur schemat ser ut.

Nu är det ÄNTLIGEN fredag o ikväll blir det Tacogratäng, yummy. Nu får vi hitta alternativ till helggott när jag ändrat kost men det går bra, ikväll utesluter jag bara Nachos.
Imon blir det Flygande Jacob men utan ris till mig, också väldigt smarrigt.

Önskar Er alla en trevlig helg!!

2 kommentarer:

  1. Hoppas han frisknar till under helgen. Han verkar klara av dagiset ändå fast det blev lite mindre inskolning.
    Söt han är, jag tog också ett kort med glasögon på Anton för nån vecka sedan. såg lite roligt ut.
    Ha en trevlig helg hela familjen, kram

    SvaraRadera
  2. Lycka till Hanna med jobbet på måndag och hoppas lille Oscar blir bättre från sin förkylning. Vad roligt att det går bra på dagiset o att han trivs. Det underlättar alltid. Du vet att om du behöver barnpassning så finns jag och hjälper gärna till om det skulle köra ihop sig för er med jobb och vab. Kram svärmor

    SvaraRadera

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!