25 augusti, 2013

Vilket väder...







Ja, vilket kanon väder vi har haft i helgen.
Allt blir så mycket lättare när det är fint väder.
I skrivandets stund står Jörgen i köket o slänger ihop en kycklinggryta, jag tar en paus för detta inlägg medans lille bus sover middag.

I fredags hade vi ännu en inskolningsdag o denna gången fick Oscar vara med o leka ute, fanns mycket att upptäcka o det roliga är att han är inte ett dugg blyg utan går gärna fram o kikar o emellanåt vill han ha samma spade som någon annan har men han lär sig nog snart chargången på förskolan.

På kvällen var det dags för familjens lilla kräftskiva.
Mina båda systrar var här, min pappa o Leo som är pojkvän till en av systrarna.
Det var mycket gott med skaldjur men måste säga att jag är mer en räktjej än kräftjej men gott var det o det var ett lättdrucket vin som jag aldrig druckit innan "Tr3 apor".
Vin ska jag egentligen inte dricka men jag kör inte slaviskt under LCHF o jag unnade mig detta.
Sen får folk ha sina åsikter men det är ju ändå jag som kör mitt race.
Trevlig fredag med mycket skratt o roliga historier som slutade i normal tid, vid midnatt.

Lördagen var en lugn skön slödag, vi hade inget planerat så vi gjorde ingenting. En skön dag med andra ord.

Vid stenarna har Jörgen trimmat bort högt gräs o
Becka har klippt till sidan på häcken.


Idag har Jörgen o jag varit iväg o handlat. Oscar fick stanna hemma med storasyrran o vilken skillnad att handla utan barn, så skönt. Nu kunde vi istället koncentrera oss på handlingen i lugn o ro o inte glömma något.

När vi kom hem så var båda barnen ute o klippte gräsmattan på baksidan. Oscar hade sin lilla leksaksgräsklippare, söt. Jörgen började trimma det höga gräset vi har i ett "land" som vi låtit va i år, vi vill gärna plantera lite lökar i höst så vi har börjat förbereda för detta.
Jag slängde lite gamla blommor vi hade i krukor, trimmade o gjorde fint på mitt planteringsbord.
Becka klippte även häcken på baksidan o jag tänkte låna en häcksax av pappa för att klippa ovanpå häcken (lite svårt med sekatör) nu börjar det se bra ut inför hösten, bara möblerna kvar men de får va kvar ett tag till.

Oscar gick till sängs o vi passade på att ta framsidan också. Klippte gräs o trimmade så nu är allt fint. Ikväll blir det till att vattna lite växter för det fina vädret ska tydligen hålla i sig.
 
Hoppas ni alla får en fortsatt bra dag o en skön vecka i det härliga sensommarvädret!!

2 kommentarer:

  1. Ja vädret har verkligen varit underbart :)
    Handla utan barn är guld värt. Tyvärr händer det aldrig här om jag inte lyckas komma iväg helt solo :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Välkommen tillbaka ;) Synd att ni inte kommer iväg själva för handling för det är guld värt som du skriver.
      Kram

      Radera

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!