20 augusti, 2013

Lite uppdatering.

Hej alla läsare om det finns några kvar?!

Tänkte kika in o lämna en liten uppdatering.

Skrev ju att jag skulle ta en paus för det var mycket runt omkring mig men det börjar smälta in.
Här är en sammanfattning av allt men inte i detalj.

En familjemedlem har fått en sjukdomsdiagnos vilket är obehagligt o som jag inte kommer gå in på här. Någon av er vet om det men håll det för er så är ni gulliga :)

Jag har ändrat min kost o äter nu enligt LCHF sen 9 dagar tillbaka, allt går kanon o det finns mycket gott att äta o som min syster sa så måste man någon gång tänka på sig själv o det gör jag nu.
Första veckan hade jag ont i huvudet varje dag o dag 4 var jobbig, grymt godissugen men tog inget godis fast det finns här hemma. Ska bli kul att förhoppningsvis märka av lite skillnader framigenom.

Oscar skulle börjat sin inskolning i måndags men efter en jobbig söndagkväll som resulterade i ambulansåkning håller jag honom hemma imorgon onsdag också. Han drabbades av en feberkramp helt oväntat o det är fruktansvärt obehagligt men alla prover var bra så efter ca 4 timmar på Barnavd fick vi åka hem. Medicinerad med Alvedon/Ipren i något dygn o måste vara feberfri 1 dygn innan aktivitet igen. Idag är han bara matt, lite feber o inte återfått sin aptit o är väldigt trött. Magen har gjort uppror idag så en extra dag hemma är nog bara bra.

Om 1 1/2 vecka ska jag börja jobba igen men har inte fått schema än vilket är väldigt dålig.
Ringde jobbet förra veckan o då hade de inte ens börjat redigera så har jag tur så får jag det under nästa vecka men jag tycker det är helt katastrof, kommer bli ändring på det när jag kommer.. haha!
Annars känns det helt ok att börja jobba igen, är nog mer orolig för Oscar eller för hur jag ska klara mig UTAN honom på dagarna men som jag skrivit innan så är det att ta en dag i taget.



Liten bus busar.
 

Kaffedopp till em-kaffet.
 

Besök på Ullared o lite frukost.
Njuta. Tog bort brödet o åt toppingen.
 

Efterrätt i form av vispad grädde,
hallon, banan, granatäppelkärnor, mango, valnötter o mandel.
 

Mellanmål/efterrätt.
Vispad grädde med jordgubbar, fromage.
 
 
Nallen som Oscar fick av ambulanspersonalen.
 

Trött, hängig kille igår måndag.





6 kommentarer:

  1. Härligt att du är tillbaka och att saker och ting känns bättre. Hoppas att allt löser sig helt. ♥ kul att du är igång med lchf. Huvudvärk är nu normalt och ghar att göra med att kroppen går i ketos och vänjer sig vid den nya blodsockernivån. Äter du strikt lchf eller liberal? Tänkte på mango och banan? Banan är en av de sötaste frukter man kan äta. Lycka till med jobb , se till att styra upp det hela. :p. Allt är verkligen kaos på säs, peders avdelning ska läggas ner!! ! sjukt

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej du!!
      Läste om huvudvärk o att det är helt normalt första veckan, nu känner jag inte av det någonting.
      Näe, jag kör inte "slaviskt" LCHF. Äter INTE gluten o kolhydrater är max 5gr/100. Läser ALLTID innehållsförteckningen o det är för en gång skull roligt.
      Om jag tar söt frukt så är det inte hela, tar ex 1/2 banan, mangon var inte ens god så det åkte bara ner 2 små bitar. Känner redan att jag mår bättre o det har bara gått 10 dagar så detta fortsätter vi med.
      Jobbar inte Peder som sjukgymnast?? Ska de lägga ner?? Helt otroligt!!
      Dags att verkligen söka sig till annat. Kram

      Radera
  2. Kram!

    Jag tittar in här varje dag i förhppning om att du skriver. Jag har sagt det förr och säger det igen: jag gillar din blogg jättemycket!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack fina Kicki o du vet att jag tycker det samma om din :)
      Kram

      Radera
  3. Va kul att du kommit med ett inlägg, tråkigt med sjukdomen där dock, och Lilleman, men förstår att han mår bättre nu då du var på inskolningen idag.
    Förstår att du har fullt upp, ett kostbyte tar på krafterna, men det ser gott ut.Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ett kostbyte tar verkligen på krafterna men är peppad till max o det är kul.
      Oscar mår mkt bättre o det är skönt.

      Kram

      Radera

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!