31 augusti, 2013

1 år.

Ja, nu har det redan gått 1 år sen vi flyttade från trygga Dammsvedjan till andra sidan stan. Anledningen till att jag skriver trygg är för att både min man o jag är uppvuxna på eller åtminstone i närheten av Dammsvedjan så det har varit "hemma" sen vi var små.

Stort steg med andra ord att flytta tvärs över hela stan men vi ångrar inte det steget idag.
Trivs kanonbra i vårat hus o vi har pysslat o fejjat både ute o inne för att få det som vi vill.
Vi har bla tapetserat i Oscars rum, vårat sovrum, fått ny matt i tvättstugan, satt upp staket, planterat lite växter o blommor, köpt gardiner, köpt trädgårdsmöbler, möbler o div inredning inne i huset i vår smak.
Självklart finns det mer att åtgärda, som att jag tex skulle vilja ha en ny tapet i köket, plantera lite mer lökar/buskar/växter ute men allt kommer med tiden.

I dagarna ska de åtgärda räckena på både entrén o balkongen för färgen flagar. Kommer bli fint.


Innan staket.

Efter staket.
Idag har vi även en annan brevlåda.

6 kommentarer:

  1. Oj har ni redan bott däer i ett år. Det har gått fort. Skönt att ni trivs, jag förstår vad du menar med trygga hemma sidan.
    Lycka till på jobbet i morgon, själv har jag jätteångest, ska bli trevligt och träffa kamraterna igen, men allt annat är rena skiten på mitt jobb. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, fick en extra vecka hemma så börjar först nästa måndag. Hoppas din dag igår gick bra, tänkte på dig. Kram

      Radera
  2. Stort grattis på 1-årsdagen. Vad tiden går fort!
    Och hoppas din första dag på jobbet blev alldeles utmärkt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tiden går jättefort, om inte annat så märker vi det på våra små pluttar ;)
      Kram o jag börjar nästa vecka istället.

      Radera
  3. Å så mysigt det ser ut, kikar gärna förbi någon dag om jag får. Vore kul å se lilla Busen på riktigt :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh men ja, självklart. Vore urmysigt med lite besök från dig o din lille kille. Skriver till dig på FB.
      Kram

      Radera

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!