07 mars, 2013

4e dagen.



Idag är det 4e dagen som lille O är dålig.
På dagarna ligger han i soffan helt orkeslös. Att man kan känna sig så hjälplös som förälder när ens liten är så dålig. Tårar har kommit hos mig när det varit som värst.. usch.

Ljusningen är ändå att han fått behålla 2 dl välling, lite äppelpuré & vatten. Idag är det första gången på nästan 4 dagar som han orkat börja "prata" lite, lille gosen. Han har blivit så tunn så tunn att man t o m känner revbensbågen när man klappar honom på magen, blöjorna känns nästan för stora.

Får verkligen hoppas att kräkningarna är borta, inget på över 1 dygn, föredrar diarré för det är lättare att hantera när man är ensam hemma.
 
Det har blivit 4 extra maskiner med tvätt under dessa dagar men vad ska man göra. Tänkte tvätta en maskin till under kvällen för att få undan våran tvätt som inte är sjuka så slipper vi det i helgen, förhoppningsvis.
 
Mina dagar just nu spenderas i soffan eller i sängen. Ni kan inte ana hur orkeslös & trött man själv blir när ens liten är dålig. Sover middag i 2 timmar men ändå trött. Hoppas verkligen det vänder snart för jag orkar inte vara trött längre.

Kram Hanna

2 kommentarer:

  1. Åh stackars lille Oscar som blivit så dålig. Jag vet att det går influensa och feber o andra skräp sjukdomar. Förstår att du är ledsen o orolig. Det är ju så jobbigt när de små är sjuka. Hoppas det vänder snart så att ni både och främst Oscar får tillbaka både kraft och aptit. Puss till er och önskar snar bättring.
    Svärmor/Farmor

    SvaraRadera
  2. Stackars liten, hoppas han får behålla mer av sin mat idag och att ni blir piggare till helgen. Styrkekram till er

    SvaraRadera

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!