28 mars, 2013

Hjälper våren på vägen.. igen.

























Snö & isröjning på högsta nivå.



Det sägs att April månad ska vara lika kall som det hittills har varit, detta gör ju att man vill kunna nyttja de varma solstrålarna på bästa sätt i lugn & ro.
Detta gör jag/vi gärna på baksidan där vi kommer ha go sol från ca 12-tiden på dagen.
Snart hoppas jag även vi köpt utemöblerna men ska en sväng till Ikea & kika på deras utbud innan vi bestämmer oss, detta blir nog nästa helg.

Nu har Påskhelgen börjat vilket gör att vi ALLA är lediga tills på tisdag, tösen har lov hela nästa vecka så det ska bli skönt med lite sällskap här hemma.
Imon börjar tapetseringen av vårat sovrum, ska bli skönt att få färdigt hemmet helt & hållet men först blir det en tidig sväng efter frukost till Maxi för att komplettera påskmaten. Jag & Oscar följde inte med häromdagen pga hans förkylning så jag vill komma till affären för att köpa lite grejer till ett påskgodis jag tänkte testa.

Igår var vi hos vår mäklare Johan som hjälpte oss att sälja vår lägenhet i somras. Nu fick han istället hjälpa mig att deklarera för jag kan INGET om vinstskatt mm mm. När vi fick summan av honom som vi skulle betala in så var det 22.000 kr mindre än vad vi räknat med så det var ju positivt.
Idag har jag betalat in summan så nu är det ur världen, deklarerade samtidigt & får ju några tusenlappar till midsommar, skönt. Likaså gubben :)

Vad har vi annars gjort, förutom att torka O:s lilla snoriga näsa?
I em har Rebecka, Oscar & jag varit på baksidan för att försöka få bort så mycket snö/is som möjligt. Vi lyckades få bort det mesta men operation snöfri altan fortsätter under helgen.
O har ju varit grymt förkyld så idag var det första gången vi var ute på 4 dagar. Var ute i alla fall
1 timma & 20 min. Förutom att hacka is så gungade vi. Så skönt att ha en gunga hemma.


Trevlig kväll mina fina läsare & en stor varm kram till Er Alla!

Kram Hanna

4 kommentarer:

  1. Glad Påsk till er alla i familjen!
    Vad fint ni kommer att få i trädgården och duktiga bara att fixa undan snön och vintern. får hoppas att det blir varmare snart så ni kan få njuta av att sitta i trädgården. Lycka till med tapetseringen och inköp av nya trädgårdsmöbler och grattis till att ni fick lägre utgifter än ni trodde. Det är bra att ha en duktig deklarerare. Skulle behöva en själv så man kunde få lite mer pengar nu när Bernt också gått i pension och får så dåligt utbetalt. Kram till er alla från Marianne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, kommer bli underbart att få sitt ute i sin egna trädgård o bara vara. Inte instängd i en lägenhet som man varit mer eller mindre sen man flyttade hemifrån när jag var 17 år. Minns du vår första lägenhet på Sjöbo?
      Hoppas ni får en kanonpåsk o hälsa gubben din.
      Kram Kram

      Radera
  2. Oj har ni snö kvar, det var längesedan det låg nått på marken här. Såg också att smhi sa att April skulle bli kall. Det ända possetiva med det är snigeläggen inte klarar sig, så förhoppningsvis mindre sånt is sommar. Önskar din familj en riktigt trevlig påsk.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det tråkigt med snö.. här finns ganska mycket kvar på vissa ställen. Det med sniglar har vi inte råkat på än då det blir första sommaren i huset men hoppas slippa för de är så äckliga!!

      Radera

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!