21 mars, 2013

Pom-Pom´s

2 pom-pom´s i olika storlek.


Ikväll har jag gjort mina första pom-pom´s men eftersom färgvalet var helt galet så ser de mer ut som salladshuvuden men de var både kul & lätt att göra så jag måste köpa mer silkespapper & göra fler.



Steg för steg.
 
 
 
1) Du behöver silkespapper, sax, snöre/ståltråd & avbitartång om du använder ståltråd.
Det går åt ca 10-12 papper för att få en fyllig & fin pom-pom.
 
2) Vik en kant på ca 2-3 cm, vänd på pappret & vik igen, vänd på pappret & vik igen tills allt papper   har vikts (samma sätta som om du skulle göra en smällkaramell).
 
3) Knyt nu ett snöre eller vira ståltråd i mitten på den vikta remsan, klipp av ändrarna i valfri form (rundade, taggiga, spesiga mm)
 
4) Veckla nu ut pappret försiktigt ett åt gången till en boll. Jag vecklade ut hälften åt höger & hälften till vänster.
 
5) Pom-pomen är färdig & du kan lätt fästa ett snöre i efter hand för att få ett upphängningssnöre. 
 
Lycka till & testa gärna dessa populära små bollar!!
 
Kram Hanna



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!