12 mars, 2013

Semester, jobb & tårta.

Finbesök på baksidan.


Idag hade min gubbe en semesterdag, detta gjorde att jag tog med mig Oscar upp till jobbet en sväng för att hälsa på den nya chefen (som jag kände sen innan) & berätta om mina planer ang mammaledigheten.

Det första jag möttes av på avd när jag kom dit var världens bamsekram (fick flera av flera) & det kändes att det var länge sen & det var inte allas så jobbigt att hälsa på som jag trodde.. för en gångs skull gick jag där ifrån på lätta steg. Kan det bero på att avd bytt lokaler (som jag känner till sen innan), är det den nya chefen eller har jag helt enkelt blivit bekväm med tanken att komma tillbaka till hösten. Spelar ingen roll vad det var/är så länge det känns bra.

Det blev en snabbis i Knalleland efter jobbesöket, svärmor skulle ju komma på fika så vi köpte med oss en Budapeststubbe.
Vi kikade in i den nya affären Beginners. De har ju allt & lite till från små nyfödda till större barn. Stor rymlig lokal där man kan röra sig fritt med barnvagnen, allt är så mkt bättre än BarnvagnsCentralen & Babyproffsen om man tänker till ytan & rymligheten. Kommer garanterat att bli fler besök dit fast de inte hade just det vi sökte idag, MAM nappflaska.

I em har då svärmor varit på besök.
Alltid mysigt att sitta i köket & prata över en kopp. Oscar fick tag på hela Majskrokspåsen & satt på köksmattan & gottade sig. Jag lät honom hållas, bara glad av att han äter.
Jörgen upptäckte att en övre kindtand har tittat fram & nu funderar jag på om det är den som gjorde honom dålig förra veckan med tanke på att inte vi andra smittats??
När han fick kindtanden nere så var han oxå dålig i diarréer i några dagar.

Nu kallar plikten, ska färga dotterns hår. Önskar Er läsare en trevlig kväll!!

Kram Hanna

2 kommentarer:

  1. Har också varit inne i den butiken. Gillar den som du skriver rymmligt med plats för barnvagnen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Finns inget värre än trånga butiker, måste finnas plats när man går med vagn.

      Radera

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!