31 mars, 2013

Vår påsk.

Beckas färgade ägg & gjorde fint arrangemang.

Dukat inför Påskmiddagen.

Idas cheescake.

Påskdagens mysfrukost med bästa sällskapet.

Pappas hus & vi njöt av kaffe i solen på altanen.

Ärtingen. Sjön hos pappa.

Ser ut som om en våg helt plötsligt frös till is.

Häftiga natur.


Vilken tur att vi inte påbörjade någon tapetsering för på Långfredagen fick gubben närmare 40 graders feber, detta gjorde honom sängliggande.

Påskafton firade vi tillsammans med min familj. Pappa & mina 2 systrar var här på middag (deras sambos var inte med pga förhinder).
Vi åt god kycklinggryta, sill, potatis, ägg, räkor, sallad, sesamsticks mm mm & naturligtvis Påskmust.
Till kaffet blev det lillasyster Idas cheesecake med smak av citrus toppade med jordgubbar, riktigt bra avslutning.
Kvällen var lugn & fin framför tv:n. Vi glömde t o m att ta varsin cider som vi köpt på Systemet men den som spar han har.

Idag började vi morgonen med en mysfrukost med min goa vän som var i Borås & hälsade på.
Färskt bröd, kaffe, juice, skinka, ost, ägg, gurka, purjo, paprika, kaviar, majonnäs, oboý & hade även räkor så jag fick mig en smarrig macka mm mm.
Satt länge & bara pratade & pratade.

Eftermiddagen spenderade vi 2 timmar ute hos pappa i solen. Träffade även min goa/galna morbror som drog sina vitsar vilket gjorde att vi alla fick oss minst ett gott skratt, han är riktigt rolig.
Vi gick ner till sjön för att kolla isen som tagit över hela stranden.
Tycker det är så häftigt när naturen "ställer till" det med oväntade händelser. Kan stå länge & bara av naturligt konstverk för det är det det är, konstverk.
Om solen hade lyst när vi var där så hade det kunnat bli riktigt häftiga bilder.

Hoppas ni har haft en toppenhelg så här långt & det är ju 1 dag kvar, härligt!!
Glöm inte att jag bjuder på 2 recept som är inlägg under detta :)

Kram Hanna

4 kommentarer:

  1. Jag har haft en underbar glad påsk med dig min kära. Det är underbart att vara i din närhet när man är ledig. Love u so much/ Gubben

    SvaraRadera
  2. Mysigt! Och häftgt med vattnet. Har varit vid Ärtingen och fiskat någon gång för några år sedan. Det är fint där :)

    Glad påsk!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är jättefint vid Ärtingen, har badat där sen jag var liten.
      Vattnet är skithäftigt, kan tänka mig att du skulle fått kanonbilder där.
      Kram

      Radera

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!