29 mars, 2013

Långfredag & riv i halsen.


 

Såg ni den nya serien igår kväll "Bibeln" som visades på 1an?
På något sätt är det mysigt att kolla på film/serier som handlar om just kristendomen vid Påsk, ändå är inte jag troende.
Tro kan vara så mycket men jag har nog inte bestämt vad jag tror på men Gud är det inte då han inte är på min sida. Känner att för mycket har hänt familjen, kan inte känna att allt sker av en orsak.
Vi hade under filmens gång en disskussion om just tro & det är kul när man hör oss "tjaffsa" för båda vill göra sin röst hörd men vare sig man är oense eller ense så älskar vi varann & accepterar varandras åsikter/ olikheter & små egenheter.

Helgens planer har blivit ändrade.
Både Jörgen & jag börjar få ont i halsen (smittade av barnen) & känner inte att en tapetseringshelg är prio 1 så det får bli nästa helg.
Detta gör att vi får njuta i helgen av att vara lediga hela familjen & hoppas på en tur till Ikea på sön eller mån istället för den planerade rutten nästa helg.

Idag blir det lungt.
En sväng till Maxi när Oscar vaknat, vila, äta lunch, ut & gunga, ta tag i operation snö/is & ikväll tänkte vi ev beställa pizza (om ngt är öppet).

Ikväll är det ju "Let´s Dance" & jag brukar kika på första programmet sen rinner det ofta ut i sanden, tröttnar på kändisarna om ingen fångar mitt intresse, ivkäll vill jag se hur Markolioo & Maria Montazami sköter sig i dansskor.
 
Solen lyser & fåglarna kvittrar, blir en skön dag för det känner jag på mig!!

Trevlig Långfredag till Er alla!!


Kram Hanna

2 kommentarer:

  1. Bra att ni tar en lugn helg istället, Hanna. Passa på att vila nu och ha en glad påsk! Stor kram!

    SvaraRadera
  2. Jag önskar er en lugn och mysig påskhelg och att ni alla kryar på er. Det är bra att ni inte jäktar med tapetseringen nu när ni är krassliga utan vilar och sköter om er. Vi tar det också lugnt. Igår åt vi räkomelett , ögg och köttbullar till middag och idag blev det kyckling, ris och currysås. Lite påsklikt i matväg.
    Tänkte titta på filmen om Bibeln men det blev inte av men idag ska jag se den på SVT play istället och sedan ska jag gå in på TV4play och kolla Lets Dance. Bra att ha en dator så man kan kolla programmen i efterhand.
    Kram till er alla från Marianne

    SvaraRadera

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!