06 mars, 2013

Mössa.

Liten O i sin fina uggla mössa från förra året.
 


Har i flera dagar letat efter någon färgglad tuff mössa till O.
Hittade några sidor på nätet med mössor som jag kan tänka mig men fasen vilka priser, man blir ju ruinerad om man skulle köpa något eller som jag som gärna vill ha flera.

Kom på att jag kan ju faktiskt sy själv.
Har ju en ny symaskin som knappt är inkörd så det blir att damma av den efter att jag köpt lite trikåtyg.
Hur svårt kan det vara på en skala.. ja, jag kommer nog spotta & fräsa men ska ge det en chans. Övning ger färdighet.

Tänkte beställa lite tyg på nätet eller om jag väntar med att köpa när O är frisk, får se.

Har du något tips som man bör tänka på eller kanske något bra inköpsställe på tyger??



Kram Hanna

4 kommentarer:

  1. http://kokalal.blogspot.se/2009/10/att-sy-en-mossa.html


    Hitta ett mönster till en mössa. Jag ska testa denna nångång. Men har inget trikå tyg hemma just nu. Tina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipset :)
      Har kikat runt lite på mönster & former o ska testa göra en egen men först måste tyg inhandlas så det får bli i veckan när krafterna är tillbaka.

      Radera
  2. Vill tipsa om en blogg som gör jätte fina mössor, hon är duktig och jag har själv köpt flera av henne.
    http://mirasmamma.blogg.se/syblogg

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, tack för tipset :)
      Ska kika på sidan.

      Radera

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!