18 mars, 2013

Helgen som gick...

Oscar äter havrefras framför tv:n.

Marabou Chokladkaka.



I fredags kväll hade vi hamburgekväll & det var smarrigt.
Kommer ihåg när man var liten & familjen kunde ibland köpa hamburgare vid Annelundsmotet, fanns en korvkiosk där & stället kallades för "Vägen under vägen", jag beställde alltid en Hawaiiburgare, det var stekt ägg, sallad, ananas, dressing & lök. Gör sådanna hemma oxå men med en ostskiva som extra & det är så gott.
Jörgen & jag fastnade framför filmen "Eat, pray, love" med Julia Roberts & det var en sådan där feelgood film, man satt med ett leende på läpparna under hela filmen.

Lördagen började tidigt. Visste att vi skulle få tidigt fikabesök av min pappa & syster så Jörgen bakade en kaka direkt efter frukosten. Den var maffig & jag är INTE förtjust i mörk choklad så för mig blev det en liten bit medans de andra tog både 2-3 ggr. Är ni sugna på att testa kakan så finns receptet HÄR

På kvällen åkte vi en sväng till Maxi, det blev att man strosa & kikade lite. Hittade en grill som vi ev ska köpa, stooor klotgrill för ca 900 kr (de var dyra på Ge-kås).
Vi vill inte ha gasol, tycker inte det är en RIKTIG grill.

Igår söndag hade vi en sak inbokad & det var att hälsa på hos Marlené & Tobias med deras 2 små buspojkar, de har flyttat till större i Viskafors & jag var så nyfiken på deras nya hem.
Det första jag möttes av när vi kom upp på övervåningen var en bamsekram från Lukas (3 år), så gullig.
De hade det så fint så fint, skönt med större boende när de som vi har 2 barn. Känner på mig att det kommer bli mycket grillkvällar hos dem eller hos oss under våren/sommaren.
Tack för en mysig fikastund familjen Hillar :)

När vi kom hem så höll Becka på att göra våfflor, det var så gott häromdagen så vi bestämde att söndagens middag fick bli våfflor.
Det är ju så skönt att slippa laga mat.. ibland gör man inget annat än att stå i köket & det är ju bara så underbart att slippa det ibland.
Kvällen avslutades med en skål popcorn & "Johan Falk" sen var det dax att krypa ner i en renbäddad säng, lovely!!


Kram Hanna















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!