19 mars, 2013

Nu kan vi andas... igen.

Väntrummet på VCT.



Plåster på lilla fingret.


 
Idag har vi varit hos läkaren på VårdCentralen me lille killen.
Han har till & från varit väldigt blå om sina läppar & fingertoppar vilket gjorde att jag drog åt mig öronen, kan vara för att jag jobbar på just en avd med bla cirkulationsbesvär hos patienter.

Det har varit så blått att han nästan sett cyanotisk ut (blåaktig eller missfärgad hud pga syrebrist i blodet).
Det lyssnades på hjärta, kikade i öronen & halsen. Det togs blodprover från fingret (gick jättebra, inte ett pip sa han) & en pox (klämma på fingret) för att kolla syresättningen.
Alla prover var bra & inget med hans hjärta, vilket man oroat sig för mest.

Fanns ingen direkt förklaring till varför han får blåa läppar men så länge det inte är något & så länge han är pigg & glad så är vi glada. Vår lille buspojke som vi älskar så mycket, så mycket!!


 
Kram Hanna





3 kommentarer:

  1. Nämmen stackars killen, kan det vara nått eftersläng med magsjukan han hade. Hopps det går över. Det tar ju ännu mer på krafterna när små blir sjuka.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Börjar misstänka att det kan vara ngt sådant, eftersläng. Han var ju så medtagen efter magsjukan att det tog nästan 3 dagar innan han ens gick igen, benen bar inte honom.

      Radera
    2. Jo då kan det ju vara att blodcirkulationen inte riktigt kommit igång som vanligt eftersom han legat så länge med magsjukan. Tina

      Radera

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!