18 april, 2013

Äppelmuffins & dagisbesked.

Börja fylla frysen så smått.


Vädret i förmiddags visade sig verkligen vara något av det blöta slaget, de piskade regn mot fönstren & finns det något mysigare än att baka då (eller kolla film).

Oscar & jag bakade muffins med smak av äpple & kanel.
Brukar använda mig av ett basrecept på muffins & blanda i äppelbitar & kanel.
Gott att ha något i frysen, var sugen på att baka mer men lille O var trött så det var bara att avsluta.
Har inte smakat dem ännu men blir nog en framför tv:n ikväll.

Idag fick vi dagisbesked (vet att det heter Förskola men här hemma kommer vi säga dagis för det har man gjort i urminnes tider).
Vi fick vårat 1a hands val vilket var jättekul.
Promenadavstånd vilket underlättar för mig som inte har körkort, Becka kan hjälpa till att hämta efter skolan & det blir smidigt för Jörgen me bilen.
Detta gör att vardagen gör sig påmind allt för mycket. Men först ska jag njuta av en lång ledig sommar för jobbet blir det inget av förrän i september.

 
Kram Hanna


4 kommentarer:

  1. Så skönt med dagisplatsen. Hoppas han kommer trivas där och att det blir en lång härlig sommar framför er.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas oxå att han kommer att trivas men först en lång härlig sommar som du säger :)
      Trevlig helg!!
      Kram

      Radera
  2. Gott!! :)
    Skönt med DAGIS :) (vi säger med det här hemma) Var blir det?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eftersom vi nu bor i Kypedalen i närheten av Hässleholmen så föll valet på Tunnlandsgården, tar ca 5 min att gå dit vilket är kanon :)

      Trevlig helg!!

      Radera

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!