17 april, 2013

Husmorsknep?


Hade inte varit roligt om denna kissade i ens rabatt.

Finns det någon som kan något Husmorsknep för att få bort katter som kissar i ens rabatt??
Det är antagligen okastrerade hankatter som kissar & känner att jag inte riktigt vill konfrontera grannen just nu när vi ändå är rätt nyinflyttade. Jag är lite mesig ;)

Läste någonstans att kaffesump ska få katten att sluta kissa.
Har börjat samla sump, sen får vi se om det hjälper??

Tips tas tacksamt emot :)

När vi ändå håller på, någon som vet något för att få bort myror.
De har ett litet bo vid en av stenplattorna där vi ska ha utemöblerna, inget kul om de börjar krypa över ens fötter när man sitter & äter/fikar. Obehagligt.

Kram Hanna

4 kommentarer:

  1. Katter vet jag ingenting om.

    Däremot brukade min mamma hälla ut kanel mot myror, om det fungerade till 100% vet jag inte, men det blev mindre iallafall.

    Annars kanske ni kan köpa sånna där dosor och ställa ut, men risken är ju att det är gift som andra djur eller människor kan få i sig och det vill man ju inte..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kanel ska jag definitivt testa, helt ofarligt dessutom :)
      Tror tyvärr inte dosorna får vara ifred så kanel blir det. Läste på en sida om att Fun light dödar myror. Det är ngt ämne i saften som gör att de dricker men sen dör..

      Radera
  2. Det finns kattskämmor
    http://www.skadedjursfri.se/katter?gclid=CLXk9trI3bYCFaF2cAodGGAA4A
    Finns billigare sådana också. Grannen köpte en sådan och vi tyckte det hjälpte ett bra tag. Men de blir väll vana efter ett tag. Kanske hjälper det att byta plats på den då och då.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, tack för tipset!! Aldrig sett dessa innan.
      Ska kika runt på lite billigare alternativ.
      Kram

      Radera

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!