17 april, 2013

Är våren här för att stanna??

Busen har tagit av sin mössa.
 
 

"Mamma, jag vill ha mer kaka... "



Verkar som om våren skulle vara här nu.. eller kommer det något mer bakslag tror ni??
Däckbyte är bokat till nästa vecka så vi hoppas på isfria vägar.

Kan inte annat än att bara njuta & ta dagen som den kommer när det är så fina dagar som det är nu.. solen värmer något enormt i ansiktet när man sitter & kikar på sin busiga lilla kille som går omkring med en kaka i handen & gör allt annat än att sitta still.
Katterna är jätteroliga att klappa & gå efter, grannbarnens leksaker som ligger på andra sidan gatan är också mycket roligare än ens egna (ändå har han likvärdiga leksaker).
Har kontaktat hyresbolaget om de kan sätta upp staket eller om man kan få material för att sätta upp ett själv för som det är nu så måste vi ha staket.
Inte för att bilarna kör fort men det blir lite krångligare för honom & andra att bara springa rätt ut (om ni förstår va jag menar). Staket kommer upp med eller utan hyresbolagets hjälp.

Igår inhandlades grillen.
Passade på när den var 100 kr billigare plus att vi utnyttjade rabatten på 5% .
Tänkte ge mig på att kanske montera ihop den sen, får se om jag vågar. Har jag satt ihop en soffa & en fåtölj själv ska väl en grill inte va så svårt, eller?

I em åker tösen & gubben till Göteborg för att köpa utemöblerna, om det är fint väder på lördag blir det premiärgrillning på vår altan :)

Ska passa på att sopa & göra fint på altanen när lille O har vaknat.
Jag har inte tagit bort morgonvilan, han behöver den & eftersom nattsömnen inte är lidande på något sätt så får han behålla vilan än så länge.

Önskar Er alla en toppendag där ute!!

Kram Hanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!